Optymalizacja strony internetowej to temat, który ostatnio wraca “do łask”. Plotki głoszą, że spowodowane jest to faktem kolejnych zmian w algorytmach Google i związanymi z tym mocno odczuwalnymi spadkami niektórych stron.
Niezależnie od powodów wzmożonego zainteresowania Agencja Digital Marketing zaprezentowała infografikę podsumowującą rozważania i opinie o najnowszych trendach w SEO. Nic nowego, można powiedzieć “Ameryki nie odkryto”, a jednak warto się tematowi przyjrzeć bliżej. Zwraca ona uwagę na najważniejsze czynniki SEO w tym roku. Zapomnieć o nich – niewybaczalne!
- Po pierwsze – liczne zmiany algorytmu Google
Rzadko się o tym myśli, ponieważ Google nie informuje na bieżąco, jakie zmiany wprowadza w kolejnych aktualizacjach swoich algorytmów. Tylko w 2012 roku Google wprowadziło 37 updatów. Wyszukiwarkowy gigant mocno wziął się za farmy linków i strony spamujące organiczne wyniki wyszukiwania. Skutki były bolesne nawet dla największych, również w polskim e-commerce.
- Po drugie – mobilne SEO
Obowiązkowo. Dziś nie da się optymalizować stron bez pamięci o użytkownikach smartfonów oraz tabletów. Nie zawsze najlepszym wyjściem jest tworzenie wersji mobilnej strony. Jednak podstawą jest przynajmniej jej responsywność.
- Po trzecie – pozycjonowanie pod kątem lokalnych zapytań
Google rozwija kierunek rozróżniania zapytań i prezentuje coraz mocniej zróżnicowane wyniki wyszukiwania. Coraz bardziej są one związane również z lokalizacją. Globalne statystyki mówią, że około 20% wszystkich zapytań w Google dotyczą kwestii lokalnych, zaś w przypadku smartfonów to ponad 50%.
- Po czwarte – ważność informacji o autorze w wynikach wyszukiwania
Dobra optymalizacja to również informacje o autorze. Zarówno informacje na własnej stronie internetowej, jak i profil w Google Plus. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie swojej strony internetowej z G+
- Po piąte – Social Media
G+ to jednak nie wszystko. Każda aktywna obecność we wszystkich mediach społecznościowych (Twitter, Facebook, Linkedin itp.) wpływa pozytywnie na wyniki wyszukiwania zamieszczanych przez ciebie treści. I oczywiście im więcej się dzieje przy twojej aktywności (lajki, podania dalej, komentarze) tym lepiej dla ciebie!
