SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!

Jak WordPress może pomóc w biznesie online?

Mogłabym zacząć od pytanka i wyjaśnienia, czy WordPress może pomóc w biznesie online, ale to akurat oczywista oczywistość* 😜, więc nie będziemy się nad tym rozwodzić. Za to jeśli zastanawiasz się, jak możesz z niego skorzystać, to mam dziś dla Ciebie kilka podpowiedzi.

Strona – wizytówka firmy

Najczęściej w biznesie tworzy się ją albo na początku działalności, albo dla firm działających głównie w świecie offline. To strona internetowa bez skomplikowanych opcji. Prezentuje ona ofertę i dane firmowe, zachęca do skorzystania z usług firmy i kontaktu.

Samodzielnie opublikujesz taką stronę za pomocą samego WordPressa, z użyciem wybranego motywu z repozytorium i zestawem dosłownie kilku wtyczek. Zlecenie jej wykonania specjaliście również nie będzie mocno czaso- i zasobo- chłonne.

Do wykorzystania:

  • najczęściej wykorzystywane wtyczki: Antispam Bee, All in One SEO Pack, Cookie Notice & Compliance dla RODO/CCPA, Elementor, Ninja Forms.

Blog mniej lub bardziej specjalistyczny

Blog – kiedyś narzędzie służące do opisywania swojej codzienności, taki pamiętnik pisany w Internecie. Dziś najczęściej narzędzie do kreowania biznesu online, marki (nie tylko) osobistej lub wizerunku specjalisty w swojej dziedzinie. Najczęściej łączący w jakiś sposób wszystkie te elementy.

Blog również opublikujesz za pomocą samego WordPressa, wybranego motywu i podstawowych wtyczek, jednak od firmowej wizytówki będzie on zdecydowanie różnił. Przede wszystkim zmieni się cel – blog to już nie jedynie miejsce prezentacji oferty z zachętą do kontaktu. To narzędzie służące do nawiązywania i podtrzymywania relacji, budowania zaangażowanej społeczności. Dlatego na blogu istotna jest regularnie pojawiająca się nowa, świeża treść (wpisy wraz z możliwością ich komentowania) oraz linki do kanałów social media. To ważne niezależnie, czy planujesz lub piszesz blog osobisty, lifestyowy, specjalistyczny, hobbystyczny, czy o jeszcze innej tematyce.

Do wykorzystania:

  • polecane przeze mnie motywy na blog: część 1, część 2, część 3 i część 4,
  • najczęściej wykorzystywane wtyczki: Antispam Bee, All in One SEO Pack, Cookie Notice & Compliance dla RODO/CCPA, wtyczki łączące z wybranymi kanałami social media, Elementor, Ninja Forms.

Sklep internetowy z produktami fizycznymi

Jeśli istnieje coś, co potrafisz znaleźć lub zrobić własnoręcznie, a inni nie, to świetny moment na otwarcie swojego sklepu www! Podejścia do tworzenia sklepów online są zazwyczaj dwa. Jedni na początek rzeźbią coś samodzielnie, wykorzystując bezpłatne rozwiązania (tak, da się to zrobić z pomocą WordPressa, bezpłatnego motywu i kilku/kilkunastu wtyczek), inni zlecają jego stworzenie specjaliście. Można również oba te sposoby połączyć i zacząć niskobudżetowo samodzielnie, a gdy sklep już nieco się rozwinie zainwestować w jego modyfikacje lub zrobienie nowego (to już oceni specjalista).

Niezależnie jednak od sposobu, jaki wykorzystasz, by swój sklep www opublikować w Internecie oraz od jego asortymentu, pamiętaj o jednej ważnej kwestii. Nadrzędnym i zawsze pierwszym celem sklepu jest sprzedaż. I nie ma z tym dyskusji. Twój potencjalny Klient ma wejść do Twojego sklepu i w pierwszych 1-3 sekundach wiedzieć, co może w nim zakupić. Każda osoba zagubiona, błąkająca się po sklepie bez celu i przyczyn to Twoja stracona szansa.

Do wykorzystania:

  • polecane przeze mnie motywy dla sklepu www: część 1 i część 2,
  • najczęściej wykorzystywane wtyczki: Antispam Bee, All in One SEO Pack, Cookie Notice & Compliance dla RODO/CCPA, wtyczki łączące z wybranymi kanałami social media, Elementor, WooCommerce, wtyczka do bramki/ek płatności, do wysyłki produktów, Ninja Forms, inne wtyczki mogące ułatwić Ci tworzenie sklepu.

Sprzedaż produktów wirtualnych

Bardzo częsty krok stawiany przez osoby, które już mają choćby delikatne zasięgi lub przynajmniej zalążek własnej społeczności. W mojej ocenie to w ogóle dość naturalny proces. Najpierw gromadzisz ludzi wokół siebie, przebywasz z nimi, nawiązujesz relacje, potem słuchasz o ich potrzebach i finalnie proponujesz im wsparcie w zakresie ich zaspokojenia. Czyż to nie idealna sytuacja?

Stąd – uważam – od niedawna taki wysyp ebooków i kursów online. Zresztą… Jeszcze kilka lat temu na blogerskich konferencjach mówiło się głównie o sposobach na płatne współprace z markami. Dziś wszędzie słychać: “Stwórz własny produkt i zarabiaj!”

Warto wiedzieć, że sklep z produktami wirtualnymi, czy usługami w zasadzie nie wiele różni się od sklepu z produktami fizycznymi. Ba! Sam w sobie nawet jest prostszy do wykonania. Możesz bowiem wykorzystać do niego wtyczkę Easy Digital Downloads i kompletnie nie potrzebujesz w nim modułu wysyłki. A to sporo ułatwia.

Do wykorzystania:

  • polecane przeze mnie motywy dla sklepu www: część 1 i część 2,
  • najczęściej wykorzystywane wtyczki: Antispam Bee, All in One SEO Pack, Cookie Notice & Compliance dla RODO/CCPA, wtyczki łączące z wybranymi kanałami social media, Elementor, Easy Digital Downloads lub WooCommerce, wtyczka do bramki/ek płatności, Ninja Forms, inne wtyczki mogące ułatwić Ci tworzenie sklepu w oparciu o Woo.

Platforma kursowa

Nie, zdecydowanie nie musi być oparta tylko i wyłącznie o WordPress, ale istnieje możliwość, by taką stworzyć. Co wybrać? Ja w ogóle zachęcam, zwłaszcza jeśli jesteś na początku przygody z biznesem online, do stworzenia pierwszego e-kursu w formie mailowej. Najprostsze i najszybsze rozwiązanie do wykonania i spokojnie dasz radę z wykorzystaniem MailerLite. Również na początek, ale już dla tych bardziej zaprzyjaźnionych z technikaliami, dobrym rozwiązaniem może być wtyczka do tworzenia kursów onlilne doinstalowana we własnym WordPressie. Uważać jednak trzeba na fakt, że nie wszystko ze wszystkim w takim “WP-zlepku” może działać. Często wybór wtyczki do stworzenia platformy kursów online zdeterminuje Ci również wybór wtyczek do ich sprzedaży i płatności online.

Dobrym wyjściem, zwłaszcza jeśli wiesz już, że Twój kurs online jest pierwszym z wielu, będzie skorzystanie z zewnętrznej platformy do jego stworzenia i umieszczenia. Moje doświadczenia w tym zakresie opisałam w tym wpisie, więc możesz od razu zapoznać się z możliwościami takiej metody.

Do wykorzystania:

  • WebToLearn,
  • moje porównanie wtyczek do tworzenia platformy kursowej,
  • najczęściej wykorzystywane wtyczki: Antispam Bee, All in One SEO Pack, Cookie Notice & Compliance dla RODO/CCPA, wtyczki łączące z wybranymi kanałami social media, Elementor, Easy Digital Downloads lub WooCommerce, wtyczka do bramki/ek płatności, Ninja Forms, inne wtyczki mogące ułatwić Ci tworzenie sklepu w oparciu o Woo, wtyczka do stworzenia platformy kursowej.

Daj znać, jak to jest u Ciebie z biznesem online. Marzysz? Planujesz? A może już masz wszystko rozpisane i właśnie wdrażasz go w życie?

*Tak, pleonazm użyty celowo!

Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sięgnij po więcej!