SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!

Pisanie treści na stronę, czyli copywriting w pigułce

Pisanie treści na stronę internetową to – wbrew pozorom – nie łatwe zadanie. Wiąże się to zarówno z faktem, że trzeba coś NAPISAĆ (kto lubił w szkole wypracowania – ręka do góry!), jak i z tym, że pisanie treści na strony www jest specyficznym pisaniem (tak naprawdę nie ma za dużo wspólnego z wypracowaniami).Od czego więc zacząć pisać?

Pisanie treści na stronę (podobnie jak jakiekolwiek pisanie) zacznij od planu. Nie bój się ołówka! Na początek rób sobie notatki wypunktowując rzeczy, o których chcesz pisać. Z czasem zacznie wystarczać ci, że masz taki plan w głowie. Przemyśl sobie też i zaplanuj w jakim czasie (o jakiej porze dnia czy nocy) możesz najlepiej się skupić. Żeby powstał dobry tekst musisz mieć odpowiedni komfort pisania. Fajnie jest, jeśli do pisania siadasz wypoczęta/y, ze “świeżą głową” – dzięki temu myśli same przelewają się w logicznej całości poprzez palce na klawiaturze.

Jak pisać, aby zainteresować?

Pamiętam, że z pisania w szkole zawsze bez trudu miałam najlepsze oceny. Lubiłam pisać, dużo pisałam, nie sprawiało mi to trudności. Pisanie przychodziło mi łatwo. Zdarzyło się jednak raz, że w 6 klasie po napisaniu streszczenia książki “Ten obcy” otrzymałam 4 z minusem. Dlaczego? Zamiast streszczenia napisałam w zeszycie dwudziestokilka stronicową nowelę! Nauczycielka wprawdzie doceniła mój wysiłek, jednak zwróciła uwagę, że chyba nie do końca zrozumiałam zadanie…

Jak więc pisać, żeby zainteresować?

  • pisz na temat – nie ma nic gorszego niż “wodolejstwo”
  • pisz myśląc o czytelniku – co jego, nie ciebie, interesuje
  • pisz konkretnie – realizuj cel postawiony w tytule
  • pisz opowiadając historie – zaangażujesz czytelnika
  • pisz “od siebie” – wyrażaj swoje myśli i refleksje
  • pisz asertywnie – zamiast oceniać ludzi naucz się ich rozumieć

Pisanie treści na stronę musi charakteryzować się pewnymi cechami. Wprawdzie jest podobne do zwykłego pisania (pisząc układasz zestaw słów w logiczną całość), jednak ze względu na specyfikę samego Internetu – jest kilka zasad, które warto zachowywać. Pisząc treści na stronę pamiętaj, aby:

  • dzielić tekst na akapity – zdecydowanie łatwiej się go czyta
  • stosować śródtytuły – pomożesz swojemu czytelnikowi szybko odnaleźć się w tekście
  • pisać językiem korzyści – zwłaszcza, jeśli oferujesz produkt lub usługę
  • związać opowieść z historią “z życia wziętą” – nic tak nie angażuje jak case study
  • “wyboldować” najważniejsze fragmenty – w dobie Internetu czytelnicy nie czytają, a skanują strony
  • umieszczać linki do podobnych treści – pomożesz sobie w optymalizacji strony (może zainteresuje cię, jak pisać bloga?)
  • dzielić się wiedzą i rozwiązywać problemy – naprawdę kolejne teksty o kotkach w Internetach to strata czasu

Na koniec jedna sprawa – błędy. To rzecz nie wybaczalna w internetach. Błędy stylistyczne czy ortograficzne na www zostaną wytknięte zawsze. Nie zrozum mnie źle. Mylić się jest rzeczą ludzką. Jednak proszę cię – jeśli wiesz, że masz z tym problem oddaj swój tekst przed publikacją do korekty (przynajmniej w programie do pisania). Pisanie bez błędów to – wierz mi – oznaka szacunku do czytelnika.

A jak tobie idzie pisanie treści na stronę www? Lubisz? Piszesz? Pochwal się w komentarzu!

Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

2 thoughts on “Pisanie treści na stronę, czyli copywriting w pigułce

  1. Uwielbiam WordPressa, w Bloggerze w ogóle nie mogę się odnaleźć, formatowania tekstu mnie zabijają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sięgnij po więcej!