Odpowiem jednym zdaniem, jak na porządnego specjalistę przystało.
[su_quote]To zależy.[/su_quote]
Koniec odpowiedzi.
I nie jest to bynajmniej próba zbycia tych, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie: ile kosztuje sklep internetowy. To jedynie informacja o tym, że odpowiedź nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. Warto wiedzieć, że na stworzenie sklepu internetowego składa się kilka kwestii:
- koszt oprogramowania sklepu
- koszt konfiguracji oprogramowania sklepu
- koszt pisania treści do sklepu (np. opisy produktów)
- koszt zdjęć do sklepu (zdjęcia produktów, banery)
- koszt wprowadzenia produktów do sklepu (stany magazynowe)
Zajmijmy się więc powyższymi po kolei.
[su_row]
[su_column size=”1/5″] [/su_column]
[su_column size=”4/5″] Oprogramowanie sklepu dobieramy pod twoje potrzeby. Może być darmowe (o zaletach sklepu na WooCommerce już pisałam) lub płatne. Niestety najczęściej jest tak, że w płatnych masz dostęp do wielu rozszerzeń (np. integracja z popularnym serwisem aukcyjnym lub płatnościami online), a w darmowym trzeba będzie za wiele z nich zapłacić. Zawsze jednak musimy zrobić listę funkcjonalności, jakich będziesz w sklepie potrzebować.[/su_column]
[/su_row]
[su_row]
[su_column size=”1/5″] [/su_column]
[su_column size=”4/5″] Po instalacji kupionego oprogramowania masz czysty sklep, najczęściej z przykładowymi produktami. Jednak do jego uruchomienia potrzebujesz jeszcze określić wiele tematów: koszty i rodzaje wysyłki towaru, płatności w sklepie, kwestie związane z identyfikacją wizualną (branding), intuicyjność poruszania się dla Klientów (sam będziesz znał/a swój sklep “na wylot” – zapewniam), regulamin, politykę prywatności, newslettery, zakupy wiązane, bony rabatowe, promocje itp.
[/su_column]
[/su_row]
[su_row]
[su_column size=”1/5″] [/su_column]
[su_column size=”4/5″] Opisy produktów, opis oferty i wszelkie opisy w sklepie – moment, który może w dużej mierze wpłynąć na twoje dochody w sklepie. Może, ale nie musi. Jeśli zastosujesz stare, dobre copy + paste (kopiuj + wklej) możesz sporo przegrać. Podobnie jeśli niewiele wiesz o pisaniu treści do Internetu czy sklepu internetowego, a chcesz pisać samodzielnie. Nie pytaj, czy można samemu napisać treści do sklepu, bo można. Spytaj raczej: ile możesz zarobić dzięki profesjonalnie napisanym treściom i opisom produktów w twoim sklepie. I zwyczajnie to zleć!
[/su_column]
[/su_row]
[su_row]
[su_column size=”1/5″] [/su_column]
[su_column size=”4/5″] Opisy produktów, opis oferty i wszelkie opisy w sklepie – moment, który może w dużej mierze wpłynąć na twoje dochody w sklepie. Może, ale nie musi. Jeśli zastosujesz stare, dobre copy + paste (kopiuj + wklej) możesz sporo przegrać. Podobnie jeśli niewiele wiesz o pisaniu treści do Internetu czy sklepu internetowego, a chcesz pisać samodzielnie. Nie pytaj, czy można samemu napisać treści do sklepu, bo można. Spytaj raczej: ile możesz zarobić dzięki profesjonalnie napisanym treściom i opisom produktów w twoim sklepie. I zwyczajnie to zleć!
[/su_column]
[/su_row]
[su_row]
[su_column size=”1/5″] [/su_column]
[su_column size=”4/5″] Zdjęcia i banery – zasadniczy element każdego sklepu internetowego. Dlaczego? Ponieważ – jeśli Klient nie ma możliwości dotknąć produktu – to grafika sprzedaje! Dlatego zdjęcia muszą być: unikatowe (nie wrzucaj do swojego sklepu te same zdjęcia od producenta, które już są w wielu sklepach), wykonane na dobrym poziomie (cienie, refleksy – na to nie ma miejsca w szanujący się sklepie internetowym) i jak najlepiej oddające stan faktyczny produktów (nie potrzebujesz rozczarowanych Klientów).
[/su_column]
[/su_row]
Wprowadzanie produktów to mozolna praca. Każdy osobno, z odpowiednim zdjęciem i opisem + konfiguracja płatności za przesyłkę i rodzajów produktu. A! I jeszcze nie można zapomnieć o up-selling i cross-selling. Oczywiście możesz robić to samodzielnie, albo… w tym czasie skupić się na rozwijaniu swojego biznesu.
A więc… Ile kosztuje sklep internetowy?
Wstępnie wycenę zaczynam od: 1500 zł (netto) + koszt grafiki do sklepu + koszt oprogramowania. Ale podczas dokładnej wyceny zawsze wiele może się zdarzyć.
Skontaktuj się (czat, mailem, zadzwoń) – pogadamy i wycenię. Im więcej będę wiedzieć o twoich planach – tym adekwatniej wycenię.
A wy? Jeśli możecie się podzielić, to ile daliście za swoje sklepy?