Ile kosztuje sklep internetowy?
Odpowiem jednym zdaniem, jak na porządnego specjalistę przystało.
Koniec odpowiedzi.
I nie jest to bynajmniej próba zbycia tych, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie: ile kosztuje sklep internetowy. To jedynie informacja o tym, że odpowiedź nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać. Warto wiedzieć, że na stworzenie sklepu internetowego składa się kilka kwestii:
- koszt oprogramowania sklepu
- koszt konfiguracji oprogramowania sklepu
- koszt pisania treści do sklepu (np. opisy produktów)
- koszt zdjęć do sklepu (zdjęcia produktów, banery)
- koszt wprowadzenia produktów do sklepu (stany magazynowe)
Zajmijmy się więc powyższymi po kolei.
Oprogramowanie sklepu dobieramy pod twoje potrzeby. Może być darmowe (o zaletach sklepu na WooCommerce już pisałam) lub płatne. Niestety najczęściej jest tak, że w płatnych masz dostęp do wielu rozszerzeń (np. integracja z popularnym serwisem aukcyjnym lub płatnościami online), a w darmowym trzeba będzie za wiele z nich zapłacić. Zawsze jednak musimy zrobić listę funkcjonalności, jakich będziesz w sklepie potrzebować.
Po instalacji kupionego oprogramowania masz czysty sklep, najczęściej z przykładowymi produktami. Jednak do jego uruchomienia potrzebujesz jeszcze określić wiele tematów: koszty i rodzaje wysyłki towaru, płatności w sklepie, kwestie związane z identyfikacją wizualną (branding), intuicyjność poruszania się dla Klientów (sam będziesz znał/a swój sklep “na wylot” – zapewniam), regulamin, politykę prywatności, newslettery, zakupy wiązane, bony rabatowe, promocje itp.
Opisy produktów, opis oferty i wszelkie opisy w sklepie – moment, który może w dużej mierze wpłynąć na twoje dochody w sklepie. Może, ale nie musi. Jeśli zastosujesz stare, dobre copy + paste (kopiuj + wklej) możesz sporo przegrać. Podobnie jeśli niewiele wiesz o pisaniu treści do Internetu czy sklepu internetowego, a chcesz pisać samodzielnie. Nie pytaj, czy można samemu napisać treści do sklepu, bo można. Spytaj raczej: ile możesz zarobić dzięki profesjonalnie napisanym treściom i opisom produktów w twoim sklepie. I zwyczajnie to zleć!
Opisy produktów, opis oferty i wszelkie opisy w sklepie – moment, który może w dużej mierze wpłynąć na twoje dochody w sklepie. Może, ale nie musi. Jeśli zastosujesz stare, dobre copy + paste (kopiuj + wklej) możesz sporo przegrać. Podobnie jeśli niewiele wiesz o pisaniu treści do Internetu czy sklepu internetowego, a chcesz pisać samodzielnie. Nie pytaj, czy można samemu napisać treści do sklepu, bo można. Spytaj raczej: ile możesz zarobić dzięki profesjonalnie napisanym treściom i opisom produktów w twoim sklepie. I zwyczajnie to zleć!
Zdjęcia i banery – zasadniczy element każdego sklepu internetowego. Dlaczego? Ponieważ – jeśli Klient nie ma możliwości dotknąć produktu – to grafika sprzedaje! Dlatego zdjęcia muszą być: unikatowe (nie wrzucaj do swojego sklepu te same zdjęcia od producenta, które już są w wielu sklepach), wykonane na dobrym poziomie (cienie, refleksy – na to nie ma miejsca w szanujący się sklepie internetowym) i jak najlepiej oddające stan faktyczny produktów (nie potrzebujesz rozczarowanych Klientów).
Przykład? W którym z poniższych sklepów chętniej kupisz gniazdko?


Wprowadzanie produktów to mozolna praca. Każdy osobno, z odpowiednim zdjęciem i opisem + konfiguracja płatności za przesyłkę i rodzajów produktu. A! I jeszcze nie można zapomnieć o up-selling i cross-selling. Oczywiście możesz robić to samodzielnie, albo… w tym czasie skupić się na rozwijaniu swojego biznesu.
A więc… Ile kosztuje sklep internetowy?
Wstępnie wycenę zaczynam od: 1500 zł (netto) + koszt grafiki do sklepu + koszt oprogramowania. Ale podczas dokładnej wyceny zawsze wiele może się zdarzyć.
Skontaktuj się (czat, mailem, zadzwoń) – pogadamy i wycenię. Im więcej będę wiedzieć o twoich planach – tym adekwatniej wycenię.
A wy? Jeśli możecie się podzielić, to ile daliście za swoje sklepy?