Spis treści:
Live chat do WordPressa – czym to się je?
Live chat do WordPressa to takie małe okienko. Okienko, które pokazuje się na każdej podstronie. Okienko, które otwiera się, kiedy ktoś chce się z tobą – właścicielem firmy, strony, bloga – skontaktować. Okienko, które może zaprosić twojego Klienta, czytelnika do rozmowy, kiedy np. przeszedł na stronę “Cennik”. Live chat do WordPressa to okienko, które może wiele!
Live chat do WordPressa – po co mi to na stronie?
Live chat to przede wszystkim możliwość szybkiego kontaktu w czasie rzeczywistym. W praktyce wygląda to tak: ktoś (Klient?) przegląda twoją stronę i nasuwa mu się pytanie czy wątpliwość. Dzięki live chatowi ma od razu możliwość je zadać, a jeśli konsultant jest online – od razu również otrzyma na nie odpowiedź.
Zalety live chat dla WordPressa od strony Klienta:
- kontakt z konsultantem/właścicielem strony w czasie rzeczywistym
- możliwość zostawienia wiadomości, kiedy konsultant jest ofline bez przesyłania maila
- możliwość zapytania o interesujące kwestie: dopytania o ofertę, o konkretną usługę
- możliwość wyrażenia swojej opinii
- łatwość w obsłudze, dostępność i skuteczność kontaktu
Live chat do WordPressa – moja przygoda z Zopim
O Zopim dowiedziałam się ze starego dobrego Facebooka. Którejś pięknej nocy informacja o live chacie dla WP pojawiła się na naszej grupie WordPressowców. Poczytałam i brzmiało zachęcająco. Na tyle zachęcająco, że postanowiłam założyć 14 dniowe bezpłatne konto. Email. Hasło. Potwierdź email. A od strony WordPressa? Z oficjalnego repozytorium wtyczek pobrałam wtyczkę do WordPress, zainstalowałam, włączyłam. Zopim pojawiło się tak, jak lubię – na pasku Menu Panelu Administracyjnego. Weszłam. Wpisałam dane pobrane z Zopim (login, hasło, kod z Zopim) i już. Na e-kreatywnie pojawiło się okienko czata. Tadam!
Live chat do WordPressa Zopim – panel administracyjny
Po zalogowaniu się do Zopim zobaczysz rozbudowany panel administracyjny. Na stronie głównej od razu widzisz wykres aktywności: wyświetlenia strony,wyświetlenia łącznie, unikatowi goście i czaty. Możesz przefiltrować widok na: godziny, codziennie, co tydzień, co miesiąc. Ładnie, przejrzyście -> Like it! Równie prosta jest zmiana statusu konsultanta: online, z dala od komputera, offline zmienisz praktycznie jednym kliknięciem.
Live chat do WordPressa Zopim – ustawienia okna chata
Okno chata na twojej stronie pojawi się praktycznie od razu po zweryfikowaniu danych wpisanych we wtyczce i będzie miało domyślny wygląd. Jego rozbudowana personalizacja nie jest możliwa w darmowym pakiecie, jednak i domyślny widok daje radę.
Pełen pakiet opcji dostępny jest w 14 dniowym koncie darmowym, więc na dobry początek możesz się pobawić i dostosowywać wygląd chata jak tylko sobie zamarzysz. A naprawdę jest czym się bawić. W Zopim możesz dostosować do swoich potrzeb:
- okno chata
- chat badge
- avatar konsultanta
- komunikat powitalny
- komunikat podczas nieobecności konsultanta
- kolory widgeta
- położenie widgeta na stronie
- zminimalizowany przycisk chata
Live chat do WordPressa Zopim – moje pozytywne zaskoczenie!
Co najbardziej podoba mi się w Zopim? Swoje “Wow!” powiedziałam, kiedy odkryłam Wyzwalacze. O co chodzi? Możesz ustawić swojego Zopim, żeby sam się odezwał do twojego Klienta, czytelnika w określonych okolicznościach. Jeśli np. zauważasz, że twoja strona Oferta jest odwiedzana, jednak nie masz zapytań z formularza kontaktowego, możesz przemyśleć opcję zagadnięcia swojego Klienta. Konfigurujesz Wyzwalacz i – np. kiedy ktoś pojawi się na twojej podstronie Oferta drugi raz i spędza na niej przykładowo 120 sekund – okno czata zagaduje go, pytając np. czy może potrzebuje dodatkowych informacji o twojej ofercie. Brzmi pięknie? I tak działa. Panel Wyzwalaczy skonfigurujesz samodzielnie. Gdyby jednak potrzebna była pomoc, to na blogu Zopim jest już wpis o przykładowej konfiguracji.
Live chat do WordPressa? Z Zopim zrobisz to łatwo, lekko i przyjemnie!
Zopim to trzy pakiety cenowe. Możesz go mieć:
- za darmo (1 konsultant, 1 klient chatu, 14 dniowa historia chatów),
- za 14$ miesięcznie za agenta (brak limitu agentów, 2 wyzwalacze czatu, 2 działy, pełna konfiguracja czatu)
- za 25$ miesięcznie za agenta (brak limitu agentów, brak limitu wyzwalaczy, brak limitu działów, pełna konfiguracja czatu, analizy czatu i agentów, godziny otwarcia)
Czy live chat Zopim ma jakieś wady?
Ma. Ja doliczyłam się dwóch spraw, które mogą lekko przeszkadzać: ceny za pakiety przedstawione są jedynie w dolarach amerykańskich, trudno w wyszukiwarce znaleźć polski blog Zopim (jak na razie słabo wypozycjonowany). Mam jednak nadzieję, że wraz z rozwojem Zopim na rynku polskim oba te mankamenty zostaną nadrobione. Ja testuję od tygodnia i mogę tylko zachęcić. Zdarzyło się już, że zapomniałam wyłączyć statusu online któregoś wieczora i otrzymałam wiadomość: “Właśnie pobrałem Ebook Od instalacji do publikacji – WordPress (nie tylko) dla zielonych. Bardzo dziękuję!” Miło, prawda? Myślę, że Klientowi nie chciałoby się wysłać maila w tak błahej sprawie…
A ty? Zamierzasz udostępnić Klientom możliwość bezpośredniego dialogu z sobą? Rozpocznij swoją przygodę z Zopim!
