Czasy, kiedy po napisaniu wpisu, pozostało tylko umieścić do niego link na swoim fanpage’u i obserwować jego rosnące z chwili na chwilę zasięgi już dawno minęły. Na przestrzeni lat zmienia się zarówno nasze podejście jak i sama filozofia działania kanałów social media. Dziś nie ma już co liczyć na bezpłatną promocję, niskie stawki, czy darmowe docieranie do Klientów. Nope. Ktoś zwęszył dobry biznes. I to ktoś, kto świetnie węszy!
Jeśli myślisz lub ktoś powiedział Ci o tym, że Facebook jest wspaniałym kanałem komunikacji z Klientami, to w pewnym sensie masz rację. W pewnym, bo niestety przestał być już kanałem umożliwiającym bezpłatne poszerzanie swoich zasięgów na większą skalę. Ale! Ale! Nadal jest medium, które zdobywa i przechowuje bardzo dokładne i osobiste informacje o swoich użytkownikach. Wchodząc więc w promocję w tym kanale szybko zdasz sobie sprawę, że póki co – warto mu płacić.
Czym jest Pixel Facebooka?
Pixel to tak naprawdę unikalny krótki kod przywiązany do Twojego konta reklamowego na Facebooku, który – osadzony na Twojej stronie internetowej – zbiera określone dane. I już. I cała filozofia. Jak dokładnie działa – nie będę tu dziś tłumaczyć, ważniejsze wydają się być informacje o tym, co może zbierać…
Najprościej rzecz ujmując Pixel śledzi, kto i co porabia na Twojej stronie internetowej. W odróżnieniu jednak od innych kodów śledzących zapisuje on swoje dane bezpośrednio przyporządkowując je konkretnym osobom posiadającym konto na Facebooku, a nie – w ciasteczku w przeglądarce. Dzięki temu możesz stworzyć bardzo konkretne grupy odbiorców, do którch ma trafić Twoja reklama oraz wytyczyć zasady ukazywania się reklam bardzo konkretnym osobom…
Jak można wykorzystać Pixel Facebooka?
Początkowo będzie Ci z pewnością potrzebny, by połączyć ruch, jaki dzieje się na Twojej stronie z możliwością kierowania reklam Facebookowych do konkretnych odbiorców. Kolejnym krokiem najczęściej jest tworzenie konkretnych grup odbiorców oraz monitorowanie ich zachowań, np. osoby, które odwiedziły witrynę, ci, którzy spędzili na stronie konkretną ilość czasu… Poprzeczka wyżej – to śledzenie konwersji i zdarzeń – osoby, które wypełniły formularz, które zakupiły produkt, które porzuciły koszyk, czy które pobrały jakieś materiały z Twojej strony www.
Jak dodać Pixel Facebooka do WordPressa?
Sposobów przynajmniej jest trzy, przy czym pierwszego kompletnie NIE POLECAM wdrażać. Pixel Facebooka należy wkleić w w sekscji <head></head> własnej strony internetowej, dlatego też niektórzy zalecają wejść w Kokpit -> Wygląd -> Edytuj i tam wkleić kod w pliku head.php. Cóż… Niech ręka boska broni cię coś takiego zrobić! Nie, nie rozjedzie Ci się strona. Po prostu przy najbliższej aktualizacji WordPressa stracisz swojego Pixela.
Drugi sposób to wklejenie kodu za pomocą dedykowanej wtyczki. Oczywiście, jak na WordPressa przystalo, wtyczek do instalacji Pixela Facebooka jest od groma i ciut ciut. Jedne będą prosić Cię o cały kod, te drugie – tylko o ID Pixela.
Trzeci – to użycie wtyczki, która po prostu pozwala wklejać przeróżne kody śledzące różnych narzędzi w sekcje head lub footer Twojej witryny. Jedną z popularniejszych jest: Insert headers and footers.
WPCode – Insert Headers and Footers + Custom Code Snippets – WordPress Code Manager
Wtyczka, która z powodzeniem łączy obie powyższe grupy, a ponadto współpracuje w zakresie śledzenia z WooCommerce, Easy Digital Downloads i Google Analytics to Pixel Your Site. Jej użycie zaoszczędzi Ci sporo czasu, kiedy w swoich działaniach promocyjnych poza samym korzystaniem z reklam, tworzeniem grup odbiorców i remarketingiem, zajmiesz się zdarzeniami, jakie wykonywane są na Twojej stronie internetowej.
