Kilka wpisów o samym MailerLite już popełniłam. Później z niego zrezygnowałam. Bo ktoś powiedział, że są lepsze systemy, bo wskazał inny, bo postanowiłam spróbować. A teraz wracam i tym, co się w starym dobrym ML zmieniło przez ostatnie pół roku, jestem zachwycona! Ciekawi?
Spis treści:
Zmiany w tworzeniu (maili, formularzy, stron)
Pierwsza rzecz, jaka rzuciła mi się w oczy, to zmieniony builder emaili, formularzy, landingów i wszystkiego, co tylko w ML można budować. Wprawdzie u mnie builder ten się delikatnie wolniej ładuje, ale to, co potrafi plus ilość możliwych komponentów, z jakich można korzystać, mnie osobiście powaliła. Na łopatki!
Zmienił się delikatnie układ buildera – teraz podzielony jest na trzy kolumny: w pierwszej od lewej mamy dostępne komponenty, w środkowej – mamy treść naszego maila, czy strony www, w trzeciej (po prawej) mamy ustawienia i treści zarówno całego tworzonego elementu, jak i poszczególnych komponentów.

Komponenty, z jakich możemy teraz korzystać podczas tworzenia w ML to:
- 4 różne wyglądy logo + tytułu emaila/nagłówka,
- nawigacja,
- logo i linki do social mediów,
- logo i treść (w tym również obrazek),
- 3 rodzaje tytułów,
- tekst i tekst box,
- linki,
- obrazek,
- 2 formaty wstawienia wideo,
- 8 formatów wstawienia wpisów blogowych,
- 2 układy treści i obrazka w poziomie,
- 3 możliwości osadzenia kanału RSS,
- 2 rodzaje wstawienia opisów cech (np. oferty),
- 6 rodzajów galerii,
- 4 rodzaje przycisków,
- 8 sposobów na wstawienie produktów,
- kreski oddzielające i przestrzenie,
- 2 rodzaje wydarzeń,
- aplikacje,
- licznik,
- 4 rodzaje podpisów,
- 5 rodzajów osadzenia mediów społecznościowych,
- ankiety i quizy,
- 5 rodzajów stopek.
Jest w czym wybierać, prawda?
Zmiany w e-commerce
A właściwie to w automatyzacji e-commerce. Otóż. Z wielką radością zauważyłam, że jedną z nowo wprowadzonych możliwości, jest ustawienie automatyzacji opuszczonego, czy porzuconego koszyka. Sytuacje, kiedy Klient rezygnuje z zakupów, mimo, że miał już produkty w koszyku, niestety w sklepach online są codziennością i zmorą. Zawsze szkoda transakcji, które mogły dojść do skutku, ale nie doszły, ponieważ Klient np. odszedł na chwilę od komputera, a potem zapomniał. Serce nie raz się kraje, gdy podlicza się, jakie kwoty nie stają się w taki sposób przychodami sklepów.
Jednocześnie właściciele sklepów online prześcigają się w pomysłach na odzyskiwanie porzuconych koszyków. Starają się jakkolwiek dotrzeć do niedoszłych Klientów i się im przypomnieć lub ich przekonać do skorzystania z oferty. Do tej pory w WooCommerce mogliśmy wspierać się wtyczką do odzyskiwania koszyków. Teraz możemy ustawić sobie automatyzację bezpośrednio w MailerLite. Wystarczy jako trigger wybrać Abandoned checkout, odpowiedni sklep, ustawić czas, po jakim automatyzacja ma się uruchomić i ustawić kolejkę maili.

Ankiety w MailerLite
To element, który przeważył szalę i stał się ważnym motywatorem mojego powrotu na łono ML. Ankiet mamy 7 rodzajów i naprawdę dają spore możliwości. Nie będę się za bardzo rozpisywać, po prostu wrzucę Wam screeny. Oceńcie sami!







Oczywiście w każdej z nich wszystkie treści i kolory można sobie w pełni dostosować do swoich wymogów, swojego brandingu.
Tworzenie własnej strony www
Już dawno w ML można było tworzyć strony lądowania, ale teraz jeszcze dodano możliwość kreowania stron internetowych. Co więcej – do takiej strony można podpiąć własną domenę! Jak to zrobić?
Wystarczy wejść w Sites -> Websites i wybrać jeden z 12 dostępnych szablonów naszej przyszłej strony.

Następnie – w builderze ML – dostosuj wszystkie treści, kolorki i dodaj komponenty, które jeszcze potrzebujesz. W kolejnym, końcowym, kroku masz możliwość edytować subdomenę lub podpiąć swoją domenę, zadbać o SEO, widoczność w social mediach, dodać favicon, podpiąć Google Analytics oraz inne kody, jakich potrzebujemy. Wiadomo – jakiejś rozbudowanej strony www w narzędziu nie stworzysz, ale tzw. “prostą stronę internetową”, zwłaszcza jeśli potrzebujesz jej “na cito” – jak najbardziej.
Chcesz zacząć przygodę z MailerLite?
Jeśli jeszcze nie korzystasz, albo jesteś na początku drogi – zapraszam do lepszego poznania MailerLite i jego możliwości. Koniecznie kliknij poniżej i sprawdź szczegóły!

Dzięki za nowy i ciekawy wpis. 😉
Nie znałem tego narzędzia. Wygląda ciekawie 🙂
Cieszę się, że pomogłam 🙂