Dziś pewna instrukcja – tutorial o tym, jak krok po kroku sprawić, by osoby zapisujące się na Twój newsletter otrzymywały to, co im obiecujesz. Bo dobrze myślisz: warto zbierać listę subskrybentów i trzeba (to już oczywista oczywistość) dostarczyć coś za darmo (freebie, tzw. lead magnet) osobom zapisującym się. Natomiast wyobraź sobie, że co raz częściej ostatnio spotykam ludzi, którzy zbierają zapisy na newsletter, obiecują za nie prezenty, ale niestety później ich nie przesyłają! Dlaczego? Bo gubią się w odmętach ustawień newslettera i nie bardzo wiedzą, jak to zorganizować…
MailerLite – zapis na newsletter
Pierwszy krok w tworzeniu zapisów na newsletter to utworzenie formularza zapisu. Tworzy się go w panelu samego MailerLite (Forms -> Embeded forms) i podpina do odpowiedniej grupy subskrybentów (utworzysz ją w: Subscribers -> Groups -> Create group). Oznacza to, że każdy, kto przez dany formularz się zapisze – zostanie dopisany do tej właśnie grupy.


Taki formularz – po utworzeniu – możemy na swojej stronie osadzić na dwa sposoby: albo wybierając go w odpowiednim miejscu w edycji strony, czy wpisu, albo za pomocą kodu (trzeba wtedy skopiować kod z edycji formularza w MaileLite i wkleić go w edytor tekstowy na stronie lub we wpisie w WordPressie.


Podobnie wygląda osadzanie formularz w sidebarze WordPressa. Możesz osadzić go za pomocą specjalnego widgeta lub wkleić jego kod – wtedy najlepiej w widget: Własny HTML.
MailerLite – podwójne uwierzytelnianie
Drugi krok, jak nas czeka, to edycja trzech miejsc:
- komunikatu pojawiającego się osobie, która właśnie wypełniła formularz,
- maila z potwierdzeniem chęci zapisu (tzw. double opt-in),
- strony podziękowania za zapis na nasz newsletter.
Komunikat, jaki pojawia się temu, kto właśnie na Twojej stronie wypełnił formularz zapisu na newsletter wyedytujesz podczas edycji samego formularza. To zakładka na górze strony edycji: Success massage.

Bezpośrednio po zapisie każda osoba otrzymuje email, tzw. potwierdzenie zapisu. Od wejścia przepisów RODO jest on już standardem, więc nie powinien nikogo dziwić. W MailerLite jego edycję znajdziesz w: Forms -> Konkretny formularz -> Double Opt-In Email.

W tej części pozostaje nam jeszcze wyedytować stronę podziękowania za zapis. Możesz skorzystać ze strony, którą znajdziesz w ustawieniach formularza lub podpiąć własny URL (adres strony podziękowania). Jeśli korzystasz z domyślnej – jej edycję znajdziesz znów w Forms -> Konkretny formularz -> Double Opt-In Thank You page.

MailerLite – mail z podziękowaniem i freebie
Krok trzeci – teraz przechodzimy dopiero do maila z obiecanym prezentem, freebie, czy lead magnetem. Aby go stworzyć przejdź do sekcji Automation i kliknij: Create workflow.

Po kliknięciu pojawi Ci się panel tworzenia automatyzacji w MailerLite. To fajne miejsce i można z niego wiele wycisnąć (zachęcam do zabawy i po eksperymentowania!), ale dziś pokażę Ci, jak przesłać mail z prezentem. Na początek musisz ustawić kilka kwestii:
- nazwać automatyzację, np. Po zapisie na newsletter,
- wybrać wyzwalacz automatyzacji (workflow trigger) – tu wybierz: Kiedy osoba dołączy do grupy,
- wybrać grupę – z listy wybierz odpowiednią grupę,
- zdecydować, czy automatyzacja ma się uruchomić również dla osób, które już wcześniej są w grupie – zaznacz checkbox,
- zdecydować o śledzeniu w GA – tu również zaznacz checkbox (nigdy nie wiadomo, kiedy te dane Ci się przydadzą).
Na koniec kliknij Save, aby zachować ustawienia.

Kolejna sprawa to wybór tego, co ma się zadziać, kiedy osoba dołączy do Twojej grupy. Tu wybierz: Email.

Po wybraniu Emaila pozostaje ci jeszcze tylko jego edycja, czyli:
- nadanie tytułu,
- wpisanie adresu email nadawcy,
- edycja treści maila – to w nim umieszczasz link do prezentu dla subskrybentów (najpierw plik wstawiasz do biblioteki mediów w swoim WordPressie, później kopiujesz jego URL i na koniec podlinkowujesz w mailu automatyzacji),
- wybór śledzenia w GA,
- wybór języka.
I na koniec znów kliknij Save.

I już. I to wszystko. Tak, wiem, że trochę tego jest i wbrew pozorom całość nie trwa 5-10 minut. Ale jak się przyłożysz i to wykonasz i jeszcze jako lead magnet będziesz mieć atrakcyjny prezent dla swoich subskrybentów – to Twoja lista będzie rosła jak przysłowiowe bułeczki na drożdżach! Takiego sukcesu Ci życzę!
Pssst. A jeśli chcesz dołączyć do bezpłatnych webinarów z MailerLite i lepiej poznać to narzędzie – kliknij i dopisz się do listy! Do zobaczenia!

Jestem właśnie na etapie ogarniania MailerLite. Przygotowałam formularz zapisu na stronie Mailerlite i osadziłam na swojej stronie i nie wiedząc do czego służy automatyzacja 🙂 podłączyłam mój prezent za zapis jako link w ostatnim mailu, który dostaje osoba zapisująca się (Double Opt-In Thank You page). Czy w ten sposób nie jest dobrze? Konieczna jest ta automatyzacja? Wygląda dość skomplikowanie.
Bardzo przydatny artykuł. Wszystko zrobiłam 😀 Dzięki!
Dzięki! Zapraszam po więcej! Czy jest jeszcze coś w zakresie MailerLite, co by Cię interesowało?
Wszystko robie tak samo, a jak wpisuje email do formularza to mi się nie wyswietla w grupach. Wiesz moze dlaczego ?
Hej, nie było mnie chwilę urlopową na blogu, ale jeśli nie rozwiązałaś jeszcze problemu – napisz do mnie email. Sprawdzimy co i jak.