SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!

White SEO – 5 korzyści nie-pozycjonowania

SEO – inaczej (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, ang. Search Engine Optimization) to – wydawać by się mogło po ilości wpisów pojawiających się ostatnio w Internecie jakaś wielka nowość, o której mało kto słyszał i o której mało kto cokolwiek wie.

Czy na pewno?

Zobacz pięć korzyści optymalizowania.1. Optymalizując swoją stronę działasz długofalowo

Pozycjonowanie to szereg działań związanych często z tzw. zapleczem (jeśli widzisz to słowo w SPAMIE otrzymywanym codziennie w skrzynce mailowej – uciekaj!). Oczywiście żadna firma do końca nigdy nie wytłumaczy ci, co nazywa “zapleczem”, jednak może to być zarówno stworzenie powiązanych ze sobą tematycznie stron wzajemnie linkujących do siebie (to jeszcze jest do przyjęcia), jak i automatyczne działania (za pomocą robotów) zmierzające do szybkiego zdobycia linków do twojej strony z niskiej jakości źródeł kończące się często przynajmniej filtrem otrzymanym od Google… Jeśli natomiast “zaplecze” to SEO-katalogi, to tym bardziej odradzam. Najogólniej rzecz ujmując mogą przydarzyć się dwie sytuacje:

  1. firma/pozycjoner doda twoją stronę do własnych katalogów, jednak jeśli wasza współpraca się nie ułoży – szybko cię z nich usunie (od razu twoja strona spadnie i to mocno)
  2. firma/pozycjoner doda cię do katalogów (swoich czy innych), nawet tych bardziej liczących się z tzw. Page Rank np. powyżej 3, otrzymasz ich listę i zapłacisz za powiedzmy 10-20-50 wpisów; co z tego skoro po najbliższej aktualizacji robotów Google twoje wpisy w katalogach mogą w ogóle zniknąć?

SEO natomiast to dostosowanie twojej strony pod względem użyteczności dla twojego Klienta do wskazówek Google. Wierz mi, Google to firma, która chce zapewnić swoim użytkownikom dobry produkt, czyli na ich zapytanie w wyszukiwarce – dostarczyć jak najszybciej jak najbardziej trafną odpowiedź. Za dostarczanie takich właśnie treści Google odwdzięcza się wysoką pozycją strony.

2. Optymalizując swoją stronę nie wpadniesz w filtry

Filtry, filtry, filtry… Ostatnio bardzo modny temat w “światku SEO”. Co chwila ktoś opisuje, jak się do filtra Google nie dostać lub jak z niego wyciągnąć stronę. Ja wolę się do niego nie dostać i robię wszystko, żeby nie dostali się moi Klienci. Jak? Wystarczy, naprawdę wystarczy przeczytać i stosować wskazówki Google dla webmasterów. Nie jest to ani wiedza tajemna, ani tym bardziej niedostępna. Dlatego myśląc poważnie o SEO dla swojej strony – zadaj sobie trochę trudu i przeczytaj te kilkadziesiąt stron. Warto!

3. Optymalizując stronę posiadasz unikalne treści

O tym, jak ważne są unikalne treści na stronach piszą wszyscy i wszędzie. Wiedzą to również dobrze ci, którzy za copywriting (pisanie tekstów na zlecenie) płacą. Oprócz faktu, że twój Klient szukając informacji będzie ci wdzięczny za rozwiązanie jego problemu, to wiedz, że i Google bardziej ceni strony, które zawierają niepowtarzające się treści. Więc dla dobrego SEO unikalne treści to podstawa.

4. Optymalizując stronę generujesz naturalny ruch

Algorytmy Google to jedna z najbardziej strzeżonych tajemnic, jednak zasady działań nagradzanych przez Google wysokimi pozycjami są proste:

posiadasz unikalne treści => odpowiadasz na realne problemy użytkowników

odpowiadasz na realne problemy użytkowników => jesteś wysoko w wyszukiwarce

jesteś wysoko w wyszukiwarce => generujesz naturalny ruch na swojej stronie

Dlatego właśnie SEO się po prostu opłaca 🙂

5. Optymalizując swoją stronę śpisz spokojnie

Reasumując. Optymalizacja SEO to nie wymysł kilku zbuntowanych osób przeciwko pozycjonerskim gigantom. To szereg działań, wymagających ogromnej wiedzy, doświadczenia oraz pewnej dozy intuicji odpowiadających wskazówkom dla webmasterów wydanym przez samego Google. Niestety jej efektów nie widać gołym okiem z dnia na dzień, co więcej – nawet nie da się ich precyzyjnie określić (nikt nie jest w stanie przewidzieć na której pozycji strona będzie po takim czy innym działaniu). Dlaczego więc się opłaca? Zapewnia spokój. Dzięki optymalizacji SEO inwestujesz w swoją stronę długofalowo, nie wpadasz w filtry, piszesz lub zamawiasz unikalne treści, dzięki którym generujesz realny naturalny ruch na swojej stronie.

Dzięki SEO śpisz spokojnie 🙂

Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sięgnij po więcej!