SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!
jak zbierać opinie

Jak zbierać opinie Klientów w WordPressie?

Opinie Klientów w WordPressie – na co to komu?

Jak wiesz (lub nie) niedawno się przeprowadzałam. Nie, nie była to przeprowadzka o kilka ulic, czy miasto obok (na śląsku mamy blisko wiele miast). To byłą naprawdę PRZEPROWADZKA. Zamieniliśmy duże miasto na wieś, mieszkanie w bloku na domek i województwo śląskie na opolskie. Tak więc się przeprowadziliśmy i zderzyłam się z tym, co znaczy być “nietutejszym”. Sprawdź, dlaczego opinie o twojej działalności są ważne.

Wiesz, czym to się je? Powiem ci, bo warto zdawać sobie z tego sprawę: nikogo nie znasz i nie wiesz, co gdzie się znajduje. Nagle okazuje się, że nie wiesz, gdzie jest przychodnia, do której warto się zapisać, jak znaleźć stolarza i który jest dobry i działa w okolicy, skąd wziąć opał, żeby nie przepłacić, gdzie kupić mebel, żeby się nie rozleciał po kilku miesiącach…

I właśnie o przygodzie z meblami dziś opowiem. Jedną z pierwszych rzeczy, którą potrzebowaliśmy, były meble do kuchni. Postanowiliśmy skorzystać z oferty jednej z marek i pojechaliśmy do jej sklepu w naszej okolicy. Pierwsze zdziwienie? Tak, sklep jest i meble są. Ale meble do kuchni sprzedają w innym (nie-markowym) salonie. No dobrze. Pojechaliśmy. Dogadaliśmy się, bo spodobała nam się jedna z kuchni. Umówiliśmy się, że sklep się skontaktuje do dwóch dni. Kiedy minęło cztery – postanowiłam zadzwonić. Nie mam numeru, więc co robię? Naturalna rzecz – szukam w Internecie. Drugie zdziwienie? Firmy w Internecie nie ma. Jest rok 2015 i firmy nie ma. I numeru do tej firmy (do salonu z meblami kuchennymi!) też nie ma. Wprost nie mogłam w to uwierzyć. Co więcej, kiedy ponownie byliśmy w sklepie spytałam o to na miejscu. Zdziwienie trzecie? Usłyszałam, że szefostwo uważa, że im to nie potrzebne…

[Tweet “Naprawdę. Jeśli nie ma cię w Internecie – nie istniejesz!”]

Nie miejsce to i czas, by opisywać każdą podobną sytuację, choć co jakiś czas się zdarzają. Chciałam ci pokazać jedno. Nawet, jeśli działasz na mniejszym niż kilkuset tysięczne miasto rynku, jeśli wydaje ci się, że wszyscy już znają twoją markę to naprawdę wcale nie musi tak być. Dlatego własnie potrzebujesz mieć wiele kanałów komunikacji swojej oferty (nie, sam baner na płocie w bocznej uliczce może nie wystarczyć). A w Internecie, czyli w miejscu, gdzie twój Klient poznaje cię “na odległość”, warto jeszcze swoją ofertę poprzeć pozytywnymi opiniami osób, które już z niej skorzystały. Oczywiście prawdziwymi opiniami.

Jak dodać opinie Klientów w WordPressie?

Dziś czwartek, a czwartek to cykl #czwartekWtyczkowy, więc oczywiście będzie wtyczka. Do opinii w WordPressie polecam Strong Testimonials. Dlaczego?

  • Bo opinie mogą być dodawane zarówno przez użytkowników, jak i właściciela
  • Bo te dodawane przez użytkowników mogą mieć
  • Bo samodzielnie decydujesz, kto ma dodawać opinie
  • Bo możesz przenosić, usuwać i dodawać nowe pola do wyświetlanej opinii (np. usunąć pole “Firma)
  • Bo możesz ustawić informację dla robotów, by nie podążały za linkami w opiniach
  • Bo masz ogromny wpływ na to, jak twoje opnie będą wyglądać na stronie

Jak zainstalować opinie Klientów w WordPressie?

Jak zwykle przy instalacji wtyczki możesz ściągnąć paczkę z repozytorium i przesłać ją na serwer (Wtyczki -> Dodaj nową -> Wyślij plik na serwer) lub wyszukać i dodać bezpośrednio z Kokpitu (Wtyczki -> Dodaj nową -> Wyszukaj najlepiej po nazwie i kliknij Zainstaluj, a następnie Włącz).

W kolejnym kroku dodaj opinie. Wejdź w Testimonials -> Add new i dodaj kolejne opinie, które chcesz wyświetlić na stronie.

O ich wyglądzie zdecydujesz w zakładce Testimonials -> Views. Kliknij Add new i zobacz, jak wiele możesz ustawić i zmienić. Jeśli odpowiada Ci widok domyślny – nie zmieniaj nic. Po prostu zapisz.

Domyślny wygląd jest taki:

jak dodać opinie w WordPressie

Po zapisaniu na górze pojawi ci się shortcode: [ testimonial_view id=1 ] lub podobny – skopiuj go i wstaw tam, gdzie chcesz wyświetlić swoje opinie.

I już!

Ważne, by przy dodawaniu opinii pamiętać o kilku sprawach.

Po pierwsze. Jeśli chcesz, by opinie dodane na twojej stronie ci nie zaszkodziły – muszą być wiarygodne. Dodawanie zmyślonych pseudo referencji ma krótkie nogi. Dlatego też, jeśli pracujesz z Klientem, nie wstydź się poprosić o opinię na koniec waszej współpracy.

Po drugie. Jeśli Klient nie przysłał ci zdjęcia, które możesz wykorzystać, postaraj się je zastąpić ikonką. Nie wstawiaj zdjęć ze stocków (banków zdjęć) ani nie kradnij zdjęć Klienta z jego profilu społecznościowego.

Po trzecie. Na upublicznienie czyjejś opinii warto mieć zgodę. Kiedy więc prosisz o opinię swojego Klienta od razu spytaj, czy możesz ją wykorzystać.

I po czwarte. Jeśli samodzielnie konstruujesz opinię np. z wysłanych do Klientów ankiet, przed wstawieniem jej na swoją stronę, prześlij Klientowi do akceptacji. To też jest moment, kiedy warto poprosić o zgodę na jej upublicznienie.

Kiedyś, jeszcze przed przeprowadzką, myślałam, że opinie na stronach nie są potrzebne. Teraz sama widze, jak często pomagają mi podejmować decyzje o współpracy. A jak to jest z wami? Wstawiacie opinie na swoich stronach? Kierujecie się opiniami? Podyskutujmy!

Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

6 thoughts on “Jak zbierać opinie Klientów w WordPressie?

  1. O kurcze, taka przeprowadzka to rzeczywiście wyzwanie. Podziwiam! Też się z mężem zastanawiamy, ale raczej to będzie zmiana o kilka/kilkanaście kilometrów pod Poznań – nie dalej 🙂

    1. Domek to znacznie lepiej niż blok. Można zajmować się ogrodnictwom. Swoje pomidorki, ogórki 🙂 10 lat mieszkałem na wsi i lubię zapach ziemni 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sięgnij po więcej!