SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!

11 pomysłów, które zwiększą sprzedaż Twoich maili

Wielkimi krokami się zbliża, bo przecież listopad w pełni. A jeśli listopad, to i ostatni jego weekend, czyli wysyp promocyjnych ofert Black Friday (BF) i Cyber Monday (CM), często rozciąganych do pełnego tygodnia i dłużej… W tym roku “Black-wszystko” przypada na 25-28 listopada. Korzystasz? A może również sprzedajesz? Jak tam z Twoimi przygotowaniami?

Black Week – po co w ogóle się akcją przejmować?

No nie ma za bardzo co tu przekonywać, że znana na całym świecie akcja z roku na rok zyskuje również i w naszej przestrzeni geograficznej na popularności. Nie małą rolę w jej popularyzacji odgrywają też Święta Bożego Narodzenia, przypadające krótko po niej. Dość wspomnieć, że:

  • w sezonie zakupowym 2021 kupujący wydali 886,7 miliarda dolarów,
  • sprzedaż online osiągnęła 218,9 mld USD, co stanowi wzrost o 11,3% w porównaniu z poprzednim rokiem,
  • 179,8 mln Amerykanów robiło zakupy w ciągu pięciu dni świątecznych zakupów od Święta Dziękczynienia do Cyberponiedziałku ,
  • kupujący wydali średnio 301,27 USD na zakupy związane ze świętami,
  • 77 milionów osób robiło zakupy online w Cyber Monday 2021.

Szczerze przyznam, że jeszcze kilka lat temu i ja podchodziłam do całej akcji z mocnym dystansem. W końcu wszyscy znamy przecież “polski model promocyjny”, czyli: “podnieśmy cenę, przekreślmy, wpiszmy nową wyższą od bazowej i info, że promocja – ludzie się zorientują”. Niestety – choć ubolewam – często w naszym rodzimym wydaniu dokładnie tak to wygląda.

Moje podejście zmieniło się, gdy zdałam sobie sprawę, że w necie wygląda to o wiele lepiej. Dzięki temu od około 2-3 lat sama końcem listopada ostrzę sobie ząbki na produkty/usługi/narzędzia, z których korzystam na co dzień.

Sama też przekonałam się do przeprowadzania Black Weekowych promocji w swoim biznesie. Różnymi sposobami próbuję się przebić przez ogólny szum tego okresu i już początkiem listopada szukam inspiracji dla własnej kampanii. Dlatego dziś i Tobie podrzucam 11 pomysłów na to, jak urozmaicić swój newsletter, by zwiększyć w nim sprzedaż.

Black Week w Twoim newsletterze?

1. Zadbaj o przejrzystość swojej oferty

Proste, konkretne komunikaty i czytelne baner to połowa sukcesu. Black Week sam w sobie ułatwia tworzenie kreacji. O ile każda inna promocja wymaga nie rzadko współpracy z grafikiem, o tyle ta rządzi się swoimi prawami. Nie będzie problemu, jeśli w swoim banerze umieścisz po prostu biały napis na czarnym tle. So simple!

2. Dodaj animację do kreacji

Teoretycznie trochę więcej “zachodu”, ale czy na pewno? W necie znajdziesz mnóstwo banków z filmami i gifami do pobrania. Wystarczy dobry pomysł i umieszczenie takowego w treści maila. Pamiętaj, jeśli wywołasz u odbiorcy sympatyczny uśmiech, łatwiej stanie się on Twoim Klientem.

3. Odliczaj do końca promocji

To akurat jeden z najprostszych do wykonania kroków. Wystarczy w MailerLite (lub Twoim systemie newsletterowym) wstawić w treści maila licznik. W ML jest on dostępny od ręki i łatwo edytowalny. W innych systemach powinno być podobnie.

4. Spersonalizuj swoje maile

Niby oczywista oczywistość, ale wiele osób o niej zapomina. Jeśli przy zapisie na newsletter zbierasz inne dane, niż sam adres mailowy – możesz je wykorzystać. Zarówno w tytule, jak i w treści samego maila możesz wstawić krótką treść dynamiczną (w każdym systemie znajdziesz ich spis i instrukcję, jak się nimi posługiwać). W taki sposób możesz np. wstawić imię, adres mailowy, datę i inne – pamiętaj jednak, by odpowiednio dostosować pozostałą treść do wstawionego dynamicznego elementu.

5. Połącz kampanię z mediami społecznościowymi

MailerLite daje możliwość dodania przycisku zapisu na newsletter jako jedną z zakładek do fanpage na Facebooku, ale nie do końca o to mi chodzi. W kampanii Black Week możesz poprosić ludzi o obserwowanie Twoich kanałów, czy udostępnienie Twojego banera w ich kanałach SM. Mogą również dzielić się swoim doświadczeniem korzystania z Twoich produktów i opatrzyć te informacje odpowiednim hastagiem lub udostępniać i osadzać Twoje posty w swoich mediach społecznościowych.

6. Idź “pod prąd”, czyli się wyróżnij…

Stety lub nie, czas Black Week to czas, w którym nasze skrzynki mailowe i media społecznościowe rozgrzewają się do czerwoności. Warto pomyśleć więc o tym, jak pośród wszystkich tych ofert się wyróżnić i przebić ze swoją. Możesz zacząć wcześniej, przedłużyć kampanię np. do 6 grudnia, użyć innej, niż czarna, kolorystyki… Możesz też opowiedzieć historię, np. o tym, co motywuje Cię do proponowania swoich produktów w tak promocyjnych cenach, albo przypomnieć, że Twoja oferta na co dzień jest tańsza niż u konkurencji, a tak samo wartościowa.

7. Wykorzystaj porzucone koszyki

Funkcja wykorzystywana tak często w dużych e-commercach, jak w mniejszych – zapominana. W systemach do mailingu z kolei nie tak trudna do uruchomienia. Najkrócej rzecz ujmując jest to email, który Klient otrzymuje po włożeniu produktu do koszyka i niesfinalizowaniu zakupu. Co możesz zawrzeć w jego treści? Najważniejszy element – obraz/zdjęcie produktu, który został porzucony przed zakupem. Drugi – pojedynczy link do strony zakupów. I trzeci – prosta, nienachalna konstrukcja zakończona wezwaniem do działania.

8. Pamiętaj o emailu “ostatniej szansy”

Najlepiej wyślij go 3-3 godziny przed zakończeniem sprzedaży. Pamięć ludzka jest zawodna, a czas Black Week’a mocno przeładowany przeróżnymi ofertami. Stąd dobrym pomysłem jest przypomnienie subskrybentom o kończącej się własnie promocji. W takim mailu umieść informację, że to ostatnia szansa na zrobienie zakupów w wyprzedaży, wskaż dokładnie, kiedy kończy się promocja i umieść zdjęcia produktów wraz z bezpośrednimi linkami do ich zakupów.

9. Stwórz ofertę VIP

To może być świetny sposób na wyróżnienie się pośród wielu promocyjnych okazji Black Week’a. Rozważ, czy swojej oferty nie przygotować z odpowiednim ograniczeniem: tylko dla subskrybentów newslettera, albo tylko dla dotychczasowych Klientów. Oczywiście dołącz również informację o sporej promocji, minimum 50%. Będzie to świetna okazja, by wyrazić również wdzięczność za dotychczasową współpracę.

10. Ogranicz swoją ofertę czasowo

Wydaje się oczywiste. W końcu Black Week to Black Week – rozpoczyna się i kończy w konkretnym czasie. Ważne jednak, by odpowiednio wcześniej zacząć swoją promocję komunikować, rozpocząć sprzedaż specjalnej oferty dokładnie w zapowiedzianym czasie i dopilnować – to ważne! – by w zapowiedzianym momencie jej sprzedaż się zakończyła.

11. Przygotuj produkt online na Cyber Monday

Zwłaszcza, jeśli na co dzień sprzedajesz produkty offlinowe lub prowadzisz swój biznes w ogóle poza Internetem. Pomyśl, nad produktem, który sprytnie przeniesie Twoich Klientów w świat online. Może to być jakiś poradnik w formie ebooka (najprostszy do przygotowania), albo kurs online (trudniejsza kwestia, ale nie niemożliwa). Gwarantuję, że odkrywając możliwości, z jakich w Internecie możesz korzystać, by rozwijać biznes, zostaniesz w “onlajnach” na dłużej.

Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sięgnij po więcej!