Przestań martwić się o swoją stronę!

Zbuduj swój sklep online na WooCommerce – nie drogo, dobrze i szybko. Niemożliwe?

Znasz zapewne triadę? Co chwila krąży w Internecie, że jeśli coś zamawiasz, to masz do wyboru dwie opcje z trzech. Głosi ona, że jeśli chcesz tanio i szybko, to nie będzie dobrze. Jeśli dobrze i tanio, to nie będzie szybko. A jeśli dobrze i szybko to nie będzie tanio. Wygląda na to, że jednak powstało narzędzie, które łączy wszystkie te trzy i ja dziś właśnie o nim. Nazywa się WPShop.pl.

Ale! Ale! Czy w ogóle jest jeszcze sens zaczynać sprzedaż online?

W pewnym sensie idealne odpowiedź na to pytanie nie istnieje. No bo co tak naprawdę oznacza “sens” czegoś? Pamiętam, jak w Polsce zaczynała się sprzedaż online i wszędzie pisano, że no owszem, fajnie i wygodnie, ale nie ma sensu w to wchodzić, bo ludzie nie ufają i nie robią zakupów. Po prostu wolą wyjść z domu, oglądać, macać, czy rozmawiać z fizycznym sprzedawcą. I dziś jesteśmy w miejscu, w którym sklepy offlinowe zaczynają być li tylko galeriami, a sprzedaż przenoszona jest do Internetu. Ba! Powstają aplikacje dedykowane tylko zakupom w necie!

I dziś również można by wysnuć wniosek, że nie ma po co się w sprzedaż online angażować, ponieważ jest ogromna konkurencja i trudno się wybić. W zasadzie sporo w tym twierdzeniu racji – już trudno znaleźć produkt, którego w Internecie nie można kupić. Ja jednak jestem przekonana, że tort e-commerce nie jest jeszcze podzielony do końca!

Wprawdzie skłaniam się ku tezie, że łatwiej obecnie wypromować własne produkty, niż kolejny sklep z AGD, książkami, czy artykułami spożywczymi. W tych asortymentach mamy już dużych graczy i posiadają oni odpowiedni kapitał, by nadal owymi “dużymi” pozostać. Sprzedaż czegoś swojego, sygnowanego własną osobą i osobowością, wprawdzie wymaga zebrania społeczności i dbania o nią, ale – jeśli już Ci się to uda – sukces masz w kieszeni!

WPShop.pl – Twój działający sklep na WooComerce

Bo przecież jeśli sklep online, to zdecydowanie WooCommerce. Dość przypomnieć, że ilość wdrożeń Woo wciąż wzrasta i szacuje się, że już 28% sklepów online własnie na nim jest opartych. Za specjalnie nie ma się co dziwić – jest intuicyjny, łatwy w instalacji i, co często przeważa w procesie decyzyjnym o jego użyciu – kompletnie bezpłatny.

Nie dziwi więc, że powstała możliwość ułatwiająca stworzenie takiego sklepu, opartego o WooCommerce właśnie. WPShop to usługa dzięki której intuicyjnie i szybko zaczniesz sprzedawać w Internecie, a później zanalizujesz i zoptymalizujesz swoją sprzedaż. Wszystko to otrzymasz wraz z pełną dbałością o bezpieczeństwo Twojego sklepu, wdrożeniem technicznym, supportem gotowym, by Ci pomóc, niezawodnością i zoptymalizowaną prędkością działania.

To oczywiście niepełna lista korzyści. Pozostałe mają się następująco:

  • Ponad 20 motywów graficznych do wyboru

  • Szybki i bezpieczny sklep gotowy do działania

  • Roczne wsparcie doświadczonego zespołu SiteCare

  • Roczne aktualizacje sklepu i wtyczek

  • Hosting, domena i certyfikat SSL na pierwszy rok

  • Szybkie płatności online po preferencyjnych stawkach

  • Integracje wysyłkowe

  • Integracja z systemem mailingowym

  • Wystawianie faktur lub rachunków

  • Integracja z systemem do faktur i obsługi magazynu

  • Metody wysyłki w oparciu o wagę, wartość lub liczbę sztuk w zamówieniu

  • Drukowanie zamówień i etykiet adresowych

  • Integracja z Google Analytics i Facebook Pixel

  • Integracja z Allegro 

  • Możliwość instalacji dodatkowych wtyczek

Jak to wygląda w praktyce?

Na szczęście maksymalnie prosto i przyjaźnie. Założenie sklepu to dosłownie kilka kliknięć. W dodatku w procesie nie wymagane jest podpisywanie żadnych umów, a jedynie zaakceptowanie regulaminu serwisu. Panel administracyjny to tak naprawdę kokpit WordPressa, więc poruszanie się po nim również nie sprawi Ci kłopotu.

Właściciele sklepów wiedzą (niektórzy długo pamiętają, jaką katorgą to bywa), że każdy e-commerce jeszcze przed instalacją wymaga dokonania wyboru hostingu, a po instalacji konieczna jest jego konfiguracja. W tandemie WordPress+WooCommerce należy wtedy m.in. wybrać motyw, poustawiać go i sprawdzić, czy dobrze wygląda na różnych urządzeniach, zdecydować o płatnościach i wysyłkach oraz skonfigurować odpowiednie integracje, a na koniec wprowadzić produkty i zadbać o unikalne opisy, SEO i ich odpowiednią prezentację. Serio. Serio. Jest co robić!

W WPShop.pl większość tej pracy to nie Twój problem. Po zamówieniu konkretnego sklepu pozostaje Ci dostosować go brandingowo (kolory, fonty, logo itp.), uzupełnić o opisy i zdjęcia, wybrać formy płatności , wysyłki produktów i system do faktur. Reszta (hosting, instalacje, integracje, optymalizacja pod prędkość i bezpieczeństwo) leży po stronie autorów narzędzia.

Uważam, że na pozytywną opinię zasługuje jeszcze jeden mały-wielki szczegół. decydując się na korzystanie z WPShop.pl wyboru rodzaju sklepu dokonujesz już na etapie składania swojego zamówienia. Standardowo masz do wyboru:

  • apartamenty na wynajem – stronę z systemem rezerwacji (3 rodzaje demo motywów),
  • kawa – sklep na Woo,
  • kosmetyki i beauty – sklep na Woo,
  • minimalistyczny sklep na Woo,
  • moda – sklep na Woo,
  • sklep na Woo dla branży meblarskiej,
  • sklep na Woo dla rękodzielników,
  • suplementy CBD – sklep na Woo,
  • system rezerwacji WordPress + płatności online,
  • warzywa i owoce – sklep na Woo,
  • zabawki i gry – sklep na Woo.

Fajnie również, że w ramach WPShop możesz korzystać też z wtyczek, które w innych okolicznościach są płatne, zupełnie za darmo. Dzięki temu otrzymujesz np. możliwość korzystania z szerszej opcji ustawiania rabatów, czy integrację z wybranym systemem do wystawiania faktur. Natomiast jeśli już masz swój sklep na Woo i chcesz zacząć korzystać z WPShop też nie ma problemu. Twój sklep będzie przeniesiony w ramach usługi. Żyć nie umierać!

A! I dodatki. W WPShop możesz korzystać również z usług dodatkowych:

  • audytu prawnego swoich dokumentów sklepu online,
  • audytu SEO,
  • audytu technicznego WP i Woo,
  • audytu UX,
  • cyklicznych płatności, darowizn,
  • dostosowania szablonów dokumentów prawnych,
  • integracji WordPressa z OtoMoto,
  • przygotowania logo, wizytówki, czy ulotek,
  • przygotowania logotypu dla sklepu,
  • automatyzacji marketingu e-commerce,
  • optymalizacji szybkości działania strony na WP,
  • rejestracji logo w urzedzie patentowym RP,
  • programu lojalnościowego Woo,
  • systemu rezerwacji wizyt w salonie,
  • szablonów dokumentów prawnych dla sklepu online,
  • wpłat darowizn online w WordPressie.

No dobra, to przejdźmy do konkretów: za ile ta przyjemność?

Miłe rozczarowanie – nie drogo. Faktem jest, że korzystając z WPShop musisz wyłożyć pieniądze. W innych okolicznościach możesz rzeźbić sklep online całkowicie bezpłatnie (nie licząc opłat za hosting), ale – wiadomka – poświęcisz na to spoooooro czasu. WPShop kosztuje różnie w zależności od wybranego wariantu i ewentualnych usług dodatkowych. Co ważne – podstawową wersję sklepu online postawisz już w budżecie oscylującym około 2k PLN. W obecnych warunkach rynkowych to naprawdę niewiele za prawie skończony e-commerce już na samym początku korzystania z narzędzia.

Reasumując…

Wpis powstaje dziś nie do końca przypadkowo. Mamy II połowę października, więc stosunkowo mało czasu zarówno przed akcją Black Weekend, jak i Świętami Bożego Narodzenia. Także ten. Jeśli po głowie chodzi Ci pomysł, albo myślisz już jakoś realnie o sprzedaży online jeszcze w 2022 roku, to WPShop świetnie się do tego nada. Po prostu wyrobisz się na czas.

baner postawienia kawy w podziękowaniu

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sięgnij po więcej!