Google Analytics to narzędzie, które umożliwia dość dokładne śledzenie ruchu na naszych stronach i blogach. To właśnie w nim dowiesz się, czy ktoś w ogóle Cię czyta/odwiedza, skąd przyszedł i jak chodził po Twojej witrynie, ile czasu spędza na Twojej stronie/blogu, poznasz lokalizację i zainteresowania tych ludzi i wiele, wiele innych rzeczy.
Żeby to jednak wszystko działało potrzebujesz:
- zarejestrować się w GA (po prostu wejdź w ten link i zaloguj się swoimi danymi gmail lub zarejestruj się, jeśli ich nie posiadasz)
- spiąć GA ze swoim WordPressem.
Spięcie GA z WordPressem w takim normalnym trybie wymaga trochę wiedzy (GA podaje taki kod, który trzeba w odpowiednie miejsce wstawić w kod strony/bloga). Na szczęście inni przed nami również potrzebowali wykonać ten manewr i jest już sporo wtyczek, które ten proces ułatwiają. Ja polecam Google Analytics for WordPress by MonsterInsights.
Jak to działa? Po instalacji i włączeniu wtyczki przejdź do jej ustawień. Wtyczka sama poprosi Cię o połączenie jej z GA poprzez kliknięcie w przycisk. Ważne. Kiedy to wykonujesz – musisz być zalogowany na swoim koncie Google (wystarczy w gmailu) i mieć konto w GA (patrz wyżej).
W następnym kroku wtyczka poprosi Cię o wybór konta GA, które ma spiąć z WordPressem (bo możesz mieć ich więcej) i wygeneruje Ci unikalny kod (najczęściej w osobnej karcie przeglądarki) do wklejenie w odpowiednie pole. I już. Na tym łączenie się kończy.
Co pozostało? Na koniec warto wejść w ustawienia wtyczki i zaznaczyć, by GA nie zliczało wejść osób zalogowanych w Twoim WordPressie (w rolach admina, redaktora itp). Dzięki temu Twoje statystyki będą bardziej wiarygodne.