SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!
czat w WordPressie

Uruchom czat w WordPressie

Korzystacie z czatów na stronach? Albo inaczej: kiedy ostatnio skorzystałaś/łeś z czata na stronie lub w sklepie? Przyznam się, że ja korzystam tylko na dwóch stronach – są to strony moich hostingów i piszę do nich, kiedy coś “się pali” (np. kiedy usunęłam bazę danych swojego sklepu internetowego!). Po co więc czat w WordPressie?

Kiedyś miałam czat na blogu e-kreatywnie, jednak przeniosłam go do sklepu. Minęło kilka miesięcy… i właściwie nikt z niego nie skorzystał. Ostatnio rozmawiałam z niedawno poznanym Kamilem (przy okazji czegoś, o czym w najbliższy wtorek – stay tuned!), a on podzielił się, że u siebie zainstalował czat i ludzie do niego piszą. Pomyślałam, że może coś się zmieniło i zainstalowałam czat w najnowszym projekcie: AkademiaWP.pl. I rzeczywiście – zdarza się, że (ku mojemu zdziwieniu) ludzie piszą! Ale fajnie 🙂

Jak zainstalować czat w WordPressie?

Nie jest to jakoś specjalnie trudna sztuka (o tym za chwilę). Sztuką jest wybrać fajne rozwiązanie dla siebie spośród wielu dostępnych czatów dla WP. Ja kiedyś wybrałam Zopim (i nadal z niego korzystam w sklepie), jednak dzięki Kamilowi poznałam Tidio.

Przyznam szczerze, że urzekł mnie wygląd czata na stronie. U Kamila jest taka sympatyczna, nie nachalna chmurka z jego “facjatą” i grzeczne pytanie: “W czym mogę pomóc?”. I super. Tyle wystarczy. Po kliknięciu ukazuje się okienko, w którym można wpisać swoją wiadomość.

Po instalacji straciłam serducho również dla Tidiowskiego panelu admina. Przede wszystkim dlatego, że jest nie-przesadzony. Z łatwością i szybko ustawisz w nim język czata, wiadomość powitalną, wiadomość pokazywaną podczas twojej nieobecności, dane kontaktowe, swój avatar oraz zdarzenia automatyczne (np. żeby czat otwierał się, kiedy ktoś już jakiś czas jest na twojej stronie). Wszystko jasno, klarownie, minimalistycznie i z podglądem wprowadzanych zmian. To lubię!

Przekonałam cię? To teraz zobacz, jak z łatwością uruchomisz czat na swojej stronie.

Jak więc zainstalować Tidio w WordPressie?

Wtyczka dostępna jest oczywiście w oficjalnym repozytorium. Po jej instalacji (wejdź w: Wtyczki -> Dodaj nową, wyszukaj Tidio i kliknij Zainstaluj, a następnie Włącz) w menu kokpitu pojawi się dodatkowe miejsce Tidio Chat. Po kliknięciu w link otrzymasz dwie opcje: uruchomienia Tidio z i bez rejestracji. Ja wybrałam bez (skoro można, to po co się rejestrować?).

Wszystko, co potrzebujesz skonfigurować, znajdziesz po lewej stronie w menu. Rozmowy masz z kolei na samym środku, zawsze dobrze widoczne.

 

czat w WordPressie

Czy potrzeba czegoś więcej? Pewnie się zdziwisz, ale… Tak!

Jak działa Tidio?

Największą bolączką czatów jest fakt, że trzeba być w nich zalogowanym. O ile przez pierwsze kilka dni się o tym pamięta, o tyle – jak tak miałam – po tygodniu zapominam o ich istnieniu. Efekt jest taki, że w chmurce od czata twój Klient widzi, że jesteś cały czas offline… Co na to Tidio?

Świetnym rozwiązaniem dla mnie okazała się możliwość instalacji widgetu Tidio na komputerze. Dzięki temu nie muszę codziennie logować się na swoją stronę, by z niej przejść do panelu czata. Po prostu korzystam z niego jako jednego z otwartych programów i jestem online.

To jak? Korzystasz z czatów na stronach? Albo inaczej: kiedy ostatnio skorzystałaś/łeś z czata na stronie lub w sklepie? A może masz u siebie czat na swoim WordPressie?

Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

13 thoughts on “Uruchom czat w WordPressie

  1. > To jak? Korzystasz z czatów na stronach?

    Jak jest taka opcja to dlaczego nie skorzystać 😀 Szybciej niż via supportowy ticket czy mail uzyskać odpowiedź.

  2. Obawiam się, że mogłaby to być kolejna przeszkadzajka w mojej pracy, a nie mogę sobie pozwolić już na dłuższą codzienną pracę. I tak już ograniczyłam wszystkie do minimum. Może ewentualnie włączać taką możliwość w okresach wypuszczania do sprzedaży nowych kursów. Muszę się zastanowić.

    1. Właśnie czytałam Twój ostatni wpis o przeszkadzajkach. I tak, to rozwiązanie jedynie na taki czas, kiedy realnie go potrzebujemy 🙂

  3. Jeśli już decydujemy się na czat to warto tutaj mieć pewność, że klienci na stronie będą mieli z nami kontakt, na przykład w wybranych godzinach. Nie można od tak tworzyć czat na stronie, a później nie być w ciągu dnia dostępnym dla klientów 🙂

    1. O tak. Bardzo ważną kwestię podjąłeś. I jeszcze trzeba się upewnić, że – kiedy nas nie ma – Klienci piszą na email i muszą podać swój, byśmy mogli im odpowiedzieć.

Skomentuj Szymon Owedyk Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sięgnij po więcej!