Przestań martwić się o swoją stronę!

Nowości i zmiany w MailerLite

Kilka wpisów o samym MailerLite już popełniłam. Później z niego zrezygnowałam. Bo ktoś powiedział, że są lepsze systemy, bo wskazał inny, bo postanowiłam spróbować. A teraz wracam i tym, co się w starym dobrym ML zmieniło przez ostatnie pół roku, jestem zachwycona! Ciekawi?

Zmiany w tworzeniu (maili, formularzy, stron)

Pierwsza rzecz, jaka rzuciła mi się w oczy, to zmieniony builder emaili, formularzy, landingów i wszystkiego, co tylko w ML można budować. Wprawdzie u mnie builder ten się delikatnie wolniej ładuje, ale to, co potrafi plus ilość możliwych komponentów, z jakich można korzystać, mnie osobiście powaliła. Na łopatki!

Zmienił się delikatnie układ buildera – teraz podzielony jest na trzy kolumny: w pierwszej od lewej mamy dostępne komponenty, w środkowej – mamy treść naszego maila, czy strony www, w trzeciej (po prawej) mamy ustawienia i treści zarówno całego tworzonego elementu, jak i poszczególnych komponentów.

Komponenty, z jakich możemy teraz korzystać podczas tworzenia w ML to:

  • 4 różne wyglądy logo + tytułu emaila/nagłówka,
  • nawigacja,
  • logo i linki do social mediów,
  • logo i treść (w tym również obrazek),
  • 3 rodzaje tytułów,
  • tekst i tekst box,
  • linki,
  • obrazek,
  • 2 formaty wstawienia wideo,
  • 8 formatów wstawienia wpisów blogowych,
  • 2 układy treści i obrazka w poziomie,
  • 3 możliwości osadzenia kanału RSS,
  • 2 rodzaje wstawienia opisów cech (np. oferty),
  • 6 rodzajów galerii,
  • 4 rodzaje przycisków,
  • 8 sposobów na wstawienie produktów,
  • kreski oddzielające i przestrzenie,
  • 2 rodzaje wydarzeń,
  • aplikacje,
  • licznik,
  • 4 rodzaje podpisów,
  • 5 rodzajów osadzenia mediów społecznościowych,
  • ankiety i quizy,
  • 5 rodzajów stopek.

Jest w czym wybierać, prawda?

Zmiany w e-commerce

A właściwie to w automatyzacji e-commerce. Otóż. Z wielką radością zauważyłam, że jedną z nowo wprowadzonych możliwości, jest ustawienie automatyzacji opuszczonego, czy porzuconego koszyka. Sytuacje, kiedy Klient rezygnuje z zakupów, mimo, że miał już produkty w koszyku, niestety w sklepach online są codziennością i zmorą. Zawsze szkoda transakcji, które mogły dojść do skutku, ale nie doszły, ponieważ Klient np. odszedł na chwilę od komputera, a potem zapomniał. Serce nie raz się kraje, gdy podlicza się, jakie kwoty nie stają się w taki sposób przychodami sklepów.

Jednocześnie właściciele sklepów online prześcigają się w pomysłach na odzyskiwanie porzuconych koszyków. Starają się jakkolwiek dotrzeć do niedoszłych Klientów i się im przypomnieć lub ich przekonać do skorzystania z oferty. Do tej pory w WooCommerce mogliśmy wspierać się wtyczką do odzyskiwania koszyków. Teraz możemy ustawić sobie automatyzację bezpośrednio w MailerLite. Wystarczy jako trigger wybrać Abandoned checkout, odpowiedni sklep, ustawić czas, po jakim automatyzacja ma się uruchomić i ustawić kolejkę maili.

Ankiety w MailerLite

To element, który przeważył szalę i stał się ważnym motywatorem mojego powrotu na łono ML. Ankiet mamy 7 rodzajów i naprawdę dają spore możliwości. Nie będę się za bardzo rozpisywać, po prostu wrzucę Wam screeny. Oceńcie sami!

Oczywiście w każdej z nich wszystkie treści i kolory można sobie w pełni dostosować do swoich wymogów, swojego brandingu.

Tworzenie własnej strony www

Już dawno w ML można było tworzyć strony lądowania, ale teraz jeszcze dodano możliwość kreowania stron internetowych. Co więcej – do takiej strony można podpiąć własną domenę! Jak to zrobić?

Wystarczy wejść w Sites -> Websites i wybrać jeden z 12 dostępnych szablonów naszej przyszłej strony.

Następnie – w builderze ML – dostosuj wszystkie treści, kolorki i dodaj komponenty, które jeszcze potrzebujesz. W kolejnym, końcowym, kroku masz możliwość edytować subdomenę lub podpiąć swoją domenę, zadbać o SEO, widoczność w social mediach, dodać favicon, podpiąć Google Analytics oraz inne kody, jakich potrzebujemy. Wiadomo – jakiejś rozbudowanej strony www w narzędziu nie stworzysz, ale tzw. “prostą stronę internetową”, zwłaszcza jeśli potrzebujesz jej “na cito” – jak najbardziej.

Chcesz zacząć przygodę z MailerLite?

Jeśli jeszcze nie korzystasz, albo jesteś na początku drogi – zapraszam do lepszego poznania MailerLite i jego możliwości. Koniecznie kliknij poniżej i sprawdź szczegóły!

baner postawienia kawy w podziękowaniu

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

3 thoughts on “Nowości i zmiany w MailerLite

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sięgnij po więcej!