SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!

Landing page – jak się za niego zabrać

Trafiają do mnie ludzie, którzy chcieliby coś działać w Internecie, ale nie bardzo wiedzą, od czego zacząć lub jak się do tego w ogóle zabrać. Siadamy wtedy i tłumaczymy sobie, jak buduje się sprzedaż online, jednak – gdy dochodzimy do punktu o landich page – widzę, jak wiele osób to przerasta. Ale jak to? Na pewno tego potrzebuję? Kolejna strona? Ale w czy ją zbudować? W WordPressie, czy nie? I jak to zrobić, żeby nie było menu? A treści? Tyle pisania? I skąd zdjęcia? Dziś więc trochę informacji o samych stronach lądowania i zaproszenie do kursu. Ale, ale! Zacznijmy od tego, gdzie te landingi w ogóle można tworzyć.

We własnym WordPressie

Nie mogło być inaczej, więc info o WordPressie musiało umieszczone zostać na miejscu honorowym! WP bowiem daje nam możliwości tworzenia landing page’y praktycznie bez konieczności opanowywania dodatkowej wiedzy technicznej. To znaczy. Jeśli poruszasz się po własnym WordPressie w miarę bezproblemowo, to i landingi bezproblemowo ogarniesz!

Systemy do mailingów

Nie wszystkie mają tę funkcję. Wiem jednak (bo korzystałam) o tym, że MailerLite ją posiada. Jakie daje on możliwości? Szczerze pisząc – całkiem spore. Możesz stworzyć swoją stronę lądowania bez martwienia się o to, co czasem stanowi problem w WordPressie, czyli bez stopki, sidebara i menu. Możesz ją bardzo spersonalizować. Możesz dodać do niej liczniki i różne graficzne elementy. Możesz edytować treści i zmieniać je graficznie. Możesz dodawać przyciski, formularze zapisu i linki. Ba! Możesz na koniec również podpiąć do takiego landinga własną domenę!
Czego chcieć więcej? Jedyny minus tego rozwiązania, ale dla mnie mega ważny, to fakt, że owe landingi powstają w nie Twoim systemie. A to oznacza, że jeśli MailerLite zaliczy wpadkę serwerową (wcale nie tak rzadko im się zdarza!) lub w ogóle przestanie istnieć – również Twoje landingi przestaną być widoczne.

Inne rozwiązania

Dla każdej strony internetowej (a LP jest takową) potrzebujesz zawsze domeny, hostingu i zawartości. Jeśli posiadasz dwa pierwsze, to zawsze możesz napisać taką stronę w HTML + CSS i umieścić na swoim hostingu. To wymaga jednak umiejętności kodowania lub minimalnej umiejętności kodowania i odpowiednio większej ilości czasu. Możesz oczywiście korzystać z ułatwiaczy (np. Mobirise), jednak znów będzie trzeba poświęcić czas na ich opanowanie. A nie wszystkie będą tak intuicyjne jak nasz stary dobry znajomy – WordPress! 😉

Wybór oczywiście należy do Ciebie!

A ja z kolei ufam, że jest oczywisty! Klikaj więc poniżej i widzimy się w kursie w najbliższy poniedziałek.

 

 

Możesz również zastanawiać się, do czego taki landing page jest Ci w ogóle potrzebny. Do tej pory przecież działasz, odnosisz swoje większe i mniejsze sukcesy, prowadzisz firmę lub planujesz ją właśnie otworzyć i wszystko to bez jakichkolwiek stron lądowania. No ok, pewnie, można tak dalej. Ale można również dowiedzieć się, co takie landing page potrafią ułatwić w życiu.

Sprzedaż

Zacznijmy od najważniejszego – sprzedaży. Dlaczego? Bo dziś w Internecie sprzedaż bez strony lądowania praktycznie nie istnieje. Yyy… To znaczy – istnieje, jeśli ktoś posiada większy lub mega znany sklep internetowy (np. marki działające offline). Natomiast nawet najwięksi, kiedy chcą przeprowadzić swoje akcje promocyjne, korzystają z landing page’y.

Newslettery

Mega popularne, zwłaszcza wśród blogerów, ale z wolna doceniane również przez pozostałe osoby działające w Internecie. Dlaczego? Bo wszyscy odkrywamy co raz bardziej, że własna baza adresów email osób zainteresowanych konkretnym produktem, albo działalnością jakiejś osoby to skarb! To właśnie te listy przynoszą największe konwersje!
Odnośnie landingów w tym punkcie sprawa jest lekko uproszczona. Owszem, przydają się, jeśli chcemy jakoś bardziej czy więcej opisać w zachęceniu ludzi do zapisów na naszą listę, jednak każdy system do prowadzenia newsletterów ma swoje, przynajmniej najprostsze, formularze zapisów. Od biedy mogą i one zastąpić nam landing page.

Zapisy

W zasadzie nie ważne, jakie zapisy prowadzisz – czy są to wydarzenia, czy planowana sprzedaż, czy przedsprzedaż kursu/produktu online, czy inna ważna czynność. Jeśli chcesz w jedno konkretne miejsce w Internecie skierować swoich odbiorców i zachęcić ich do pozostawienia namiarów na siebie tak, by potem móc się z nimi skontaktować – landing page są do tego idealne!
I właśnie ich tworzenia zaczynamy się uczyć od poniedziałku!

Także nie ma za bardzo nad czym medytować. Po prostu klikaj i siup w kurs!

 

 

Strony lądowania pod względem technicznym to strony internetowe jak każde inne. Dzięki temu można dodać do nich różne skrypty przeróżnych narzędzi, które ułatwią nam wiele działań i dostarczą nam informacji o użytkownikach. Wymienię tylko najważniejsze…

Konwersja

Najbardziej oczywiste. Jeśli istnieje dobrze zrobiona i ładna strona lądowania i skierujemy na nią ruch, to ludzie zareagują. Z pewnością zrobią to, do czego landing ich zachęca i tym właśnie jest konwersja.

Kod Google Analytics

Google Analytics to bezpłatne narzędzie, które pozwala nam śledzić, co ludzie porabiają na naszych stronach. Jego założenie jest banalnie proste, a podpięcie pod WP dokonuje się paroma kliknięciami. Co nam daje? Dowiemy się, ile odwiedzin zaliczyła nasza strona, jak ludzie po niej chodzili, co ich interesowało, trochę również o tym, kim są. Fajne, żeby poznać swoich odbiorców!

Kod Hotsuite

Narzędzie generalnie płatne, ale i w bezpłatnej wersji można z niego sporo uzyskać. Mnie najbardziej fascynuje możliwość podglądania, jak ludzie chodzą po stronie. Zupełnie, jakby stało się za czyimiś plecami! Co nam to daje? Znów lepiej poznajemy swoich użytkowników, ale również – co ważniejsze! – sprawdzamy, czy strona jest odpowiednio zbudowana i czy ludzie po niej nie błądzą.

Pixel Facebooka

Chyba najbardziej znane narzędzie. Kompletnie bezpłatne i również proste w konfiguracji z WordPressem. Co nam daje? Pixel za nas niejako zbiera informacje o użytkownikach naszej strony, a później daje nam możliwość bardzo dokładnego kierowania do nich reklam na Facebooku.

Czy to wszystko? Skądże! Ale po kolejne i instrukcje, jak co, gdzie i w czym zapraszam do kursu. 😍

 

Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

4 thoughts on “Landing page – jak się za niego zabrać

  1. Dwie sprawy:

    1. Czy podczas tego kursu będzie można zadawać pytania Prowadzącej?

    2. Już dwukrotnie zapisywałam się na checklisty dotyczące WordPressa. I nic do mnie nie doszło 🙁

    1. Hej Joasiu, a sprawdzałaś może folder Spam lub Oferty? ja mam informację w systemie do newslettera, że wszystko zostało do ciebie wysłane zgodnie z planem 🙂 kurs leci automatycznie i w trakcie jego trwania zawsze możesz do mnie napisać 🙂

      1. Kasiu, do mnie tez checklisty nie doszly i w spamie tez ich nie ma. Przebieram nogami, zeby je dostac i sprawdzic, czy wszystko z firmowym WordPressem ok. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sięgnij po więcej!