SPRAWDŹ OFERTĘ DLA CZYTELNIKÓW BLOGA I STWÓRZ ZE MNĄ SWÓJ NEWSLETTER!
hosting dla WordPressa

Hosting dla WordPressa – jak śmiem polecać konkretną firmę?

Wpis powstał już bardzo dawno temu, dlatego zapraszam Cię do aktualnego w tej samej tematyce.

Przy okazji dodam, że obecnie korzystam z usług firmy Smarthost.pl i mam dla Was kod promocyjny. Hasło: ALESZCZYK podczas zakupu hostingu, daje 21% rabatu!

Zacznijmy od wyjaśnień. Ten wpis nie jest sponsorowany. To znaczy, że nikt mi nie zapłacił za jego powstanie. Piszę, bo praktycznie codziennie, w różnych internetowych miejscach, widzę zapytania o polecany hosting. Mam jednak potrzebę od razu i na początku trzy kwestie wyjaśnić. Tak, mam już jeden wpis w temacie, jednak po pierwsze powstał ponad rok temu, a po drugie – postanowiłam go uzupełnić. Tak, wszystkie linki w tym wpisie są linkami afiliacyjnymi – oznacza to, że jeśli klikniesz i zakupisz usługi w Atthost, nie zapłacisz więcej, ale ja otrzymam pewien procent jako osoba polecająca. I tak, zachowam we wpisie możliwość komentowania, ale nie ma sensu, by wklejać tam jakiekolwiek inne linki konkurencji. Będę usuwać je z przyjemnością. I jeszcze jedno. Tak, nadal z czystym sumieniem polecam Atthost. Bo w tak zwanym międzyczasie zdarzyło się wiele zmian – na moje i ich szczęście – zmian na dobre! Zapraszam do krótkiego przewodnika.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo

Ale! Ale! Powiedzmy sobie szczerze. Bezpieczeństwo rozumiane w taki sposób, że raz na zawsze coś sobie poustawiasz i będzie działać i będzie super bezpiecznie, nie istnieje. Natomiast tak, można swojemu bezpieczeństwu w sieci dopomóc i dziś pięć możliwości, jakie znajdziesz w Atthost. Po pierwsze – podwójne uwierzytelnianie przy logowaniu. Dla ciebie to niewiele więcej do zrobienia podczas logowania do kokpitu. Po prostu w dodatkowym oknie wpisujesz odpowiednie dane. Dla twojego WordPressa to jak tama, która nie przepuszcza kropelki wody rzeki (wirusa, hakera – wpisz, co chcesz) dalej czyli na twój serwer i do twojego WordPressa. Po drugie – kopie bezpieczeństwa. Tak, wiem, każdy hosting robi deklaruje, że robi backup. Wiem również, że w niektórych firmach można sobie backup przywrócić samodzielnie. Mi długo brakowało tej opcji w Atthoście. Trochę im zajęło jej wprowadzenie, ale kiedy to już zrobili, to ZROBILI! Nie dość, że backupy zaczęły być robione 2 razy na dobę, nie dość, że możesz je przywrócić samodzielnie, nie dość, że sam decydujesz też, z której godziny chcesz backup przywrócić, to jeszcze podczas przywracania wskazujesz, który konkretnie folder ma być przywrócony na serwerze! Po trzecie – separacja domen. Tu nie ma co się rozwodzić. Po prostu jest konieczna, a w wielu hostingach jej brak. To ona oddziela pliki i foldery jednaj domeny od plików i folderów drugiej. I jeśli zdarzy się, że na twojej przestrzeni hostingowej pod jedną domeną pojawi się obcy, szkodliwy kawałek kodu, to dzięki niej, nie przejdzie on na pozostałą przestrzeń przynależną do innych domen. Po czwarte – SSL. Pisałam już, jak łatwo go wdrożyć oraz, w jakich hostingach można korzystać z darmowego Let’s Encrypt, więc tylko dodam, że Atthost jest jedną z tych firm i że darmowy SSL na swojej domenie wdrożysz samodzielnie, trzema (dosłownie!) kliknięciami. Oczywiście, jeśli chcesz coś z gwarancją, to również masz możliwość zamówić. Po piąte – bez-awaryjność. Oczywiście zgadzam się, że hostingi, które nigdy nie zaliczają awarii, nie istnieją i stąd postanowiłam kiedyś wdrożyć zewnętrzny monitoring dostępności w sieci na swój blog. Dzięki niemu wiem (bo od razu otrzymuję od Uptime Robot odpowiedni email) kiedy blog jest i kiedy nie jest dostępny dla Czytelników. I co się okazało? W ciągu ostatnich dwóch lat blog wprawdzie miał kilka zawieszek, jednak po dosłownie chwili wszystko wracało do normy. “Są mali” – powiesz – “dlatego jeszcze dają radę ogarniać”. I owszem, ja też obawiałam się, co będzie, jak się rozrosną. Na tyle się obawiałam, że nawet spytałam. Otrzymałam zapewnienie, że firma cały czas rozwija infrastrukturę! Jak na razie, nie mam podstaw, by im nie wierzyć.

Druga ważna jest obsługa

Zdarzyło mi się, kiedyś o 22:00 w niedzielę robić porządki na hostingu. No, tak jakoś siadłam, nie chciało mi się spać, postanowiłam pousuwać zbędne rzeczy, m.in. poczyścić tabele w bazie danych z wtyczek, których już nie używam. I tak sobie usuwałam, usuwałam i nagle… Okazało się, że usunęłam o jedną rzecz za dużo. Z dymem poszła baza danych (cała baza danych!) mojego sklepu z etui do pomp insulinowych! O tak, wtedy bardzo doceniłam szybką reakcję biura obsługi Klienta hostingu! Obsługa Klienta bowiem nie jest ci potrzebna na czasy dobre, kiedy nic się nie dzieje i siedzisz spokojnie przed telewizorem. Będziesz z niej korzystać wtedy i tylko wtedy, gdy coś się posypie na twojej stronie. Bo jeśli jeszcze nie wiesz, to istnieje pewne prawo, które bardzo dokładnie to opisuje. I zgodnie z nim:
Awaria wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny moment, aby bezlitośnie zaatakować!Murphy

Trzeci ważny jest sprzęt

Nie będę się za specjalnie wymądrzać, bo sprzęt hostingowy i serwerownie to kompletnie nie moja bajka. Poprosiłam jednak Pana Tomka o trochę informacji na ten temat, bo wiem, że w poprzednim wpisie o hostingach zabrakło ich bardziej zaawansowanym technicznie osobom. Ufam, że jeśli rozumiesz kilka poniższych akapitów, to taka wiedza ci wystarczy, być może też nieco zachęci. Jeśli – jak ja! – jesteś sprzętowo słabo, to spokojnie przejdź do następnego punktu.
Nasze serwery wyposażone są w wydajne, ośmiordzeniowe procesory serii Intel Xeon E5, minimum 64GB pamięci RAM oraz macierze dyskowe RAID 10 oraz RAID 1, składające się z dysków HDD i SSD.   Serwery hostingowe kolokujemy w nowoczesnym i bezpiecznym centrum przetwarzania danych – Sprint Data Center w Olsztynie. Polska lokalizacja ma duży wpływ na szybkość i przyjemność korzystania z naszych usług.
Wszystkie usługi zarządzane są przez nasz autorski panel administracyjny. Cały czas pracujemy nad jego rozwojem i wprowadzamy nowe funkcje. Jako, że nie jesteśmy zależni od zewnętrznych dostawców oprogramowania, możemy szybko reagować na potrzeby naszych klientów, a tym samym dostarczać usługi zgodne z ich oczekiwaniami.
Konta użytkowników uruchamiane są w zwirtualizowanych środowiskach, którym przydzielone są parametry jak np.: ilość czasu procesora oraz ilość pamięci. Zapewnia to całkowitą izolację zasobów i nie pozwala, aby jakiekolwiek działania użytkowników miały na siebie wpływ. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić maksymalną wydajność wtedy, kiedy jest ona niezbędna. Dodatkowo wdrożyliśmy wewnętrzną politykę wykorzystania zasobów serwerów, której zadaniem jest zapewnienie odpowiednio dużego zapasu mocy serwera. Dba ona o to, aby zawsze klienci mogli wykorzystać pełne zasoby serwera wynikające z zakupionego pakietu hostingowego.
Strony WWW klientów obsługiwane są przez tandem Nginx + Apache. Nginx wykorzystywany jest jako reverse proxy, dodatkowo obsługuje pliki statyczne stron, strony napisane w Django, Ruby on Rails, NodeJS i innych. Skrypty w PHP natomiast, obsługiwane są przez Apache. Takie rozwiązanie pozwala na zwiększenie wydajności stron internetowych poprzez wykorzystanie szybkości Nginx, ale jednocześnie zapewnia pełną funkcjonalność Apache, np pełną obsługę plików htaccess. Skrypty PHP na kontach klientów uruchamiane są poprzez LiteSpeed SAPI, które na dzień dzisiejszy uznawane jest za najbardziej wydajne rozwiązanie dostępne na rynku. Konfiguracja serwera www pozwala dodatkowo, na wybór wersji PHP, osobno dla każdej strony internetowej oraz ustawienie cache po stronie przeglądarki internetowej, wprost z poziomu panelu klienta.
Obecnie najpopularniejszym systemem CMS na świecie jest WordPress. Jest on również najpopularniejszym systemem CMS instalowanym przez klientów na naszych serwerach. Dlatego też, opracowaliśmy szereg dodatkowych, własnych zabezpieczeń, działających po stronie serwera www, które zwiększają bezpieczeństwo WordPressów instalowanych na naszych serwerach. Wdrożenie tych mechanizmów na naszych serwerach zminimalizowało infekcje stron opartych o WordPressa o 95%. Dodatkowo, nasz panel pozwala na włączenie opcji izolacji stron internetowych, dzięki temu skrypty jednej strony, nie mają dostępu do pozostałych danych na koncie, tak więc potencjalna infekcja strony, nie ma możliwości rozprzestrzenić się po innych witrynach znajdujących się na tym samym koncie hostingowym.
Wszyscy klienci mają możliwość korzystania z darmowych Certyfikatów SSL Let’s Encrypt. Generowanie i odnawianie certyfikatów odbywa się całkowicie automatycznie. Dodatkowo, dostępność darmowych certyfikatów daje wszystkim naszym klientom możliwość skorzystania z protokołu HTTP/2. Strony wykorzystujące HTTP/2 ładują się zauważalnie szybciej dzięki temu, że protokół ten pozwala na wczytywanie wielu zasobów z serwera jednocześnie, zamiast kaskadowo, jak ma to miejsce w poprzedniej wersji protokołu HTTP.
Bazy danych użytkowników znajdują się na dyskach SSD i obsługiwane są przez MariaDB. MariaDB jest bazą w pełni kompatybilną z MySQL, jednak w wielu zastosowaniach jest od niej po prostu szybsza. Dodatkowo, mechanizmy dostępne w MariaDB, pozwalają na odizolowanie działań poszczególnych użytkowników od siebie na poziomie bazy danych.   W każdym z naszych pakietów hostingowych oferujemy dostęp do serwera poprzez SSH. Daje to możliwość bezpośredniego połączenia się do konsoli serwera i dostęp do danych na koncie. Praca poprzez SSH odbywa się bezpośrednio na serwerze, bez konieczności każdorazowego przesyłania plików pomiędzy komputerem klienta, a serwerem.
System kopii zapasowych, opiera się o komercyjne rozwiązanie R1Soft Server Backup Manager oraz kilka serwerów do przechowywania danych. Tworzenie kopii zapasowych tym narzędziem polega na wykonanie snapshotu obrazu dysku i kopiowanie całych bloków danych, z pominięciem systemu plików serwera. Dzięki temu kopia tworzona jest szybko i jest niezauważalna dla użytkowników serwera. Kopię możemy wykonywać nawet w godzinach szczytu, w momentach większego wykorzystania zasobów serwerów. Dodatkowo tak wykonania kopia zapewnia pełną integralność danych, gdyż obraz wszystkich danych  zapisywany jest w tym samym momencie. A zatem nie może być mowy, o zmianie danych w trakcie tworzenia backupu. Tomasz Szulborski - Prezes Zarządu Atthost

Czwarte ważne są dodatki

To takie drobiazgi w sumie i rzadko się o nich wspomina, ale skoro są, to będę ich pomijać. A są to:
  • gwarancja stałej ceny
  • instalatory: WordPress, Joomla, Drupal, PrestaShop, Magento, Piwik
  • możliwość zmiany wersji PHP osobno dla każdego folderu (instalacji WordPressa)
  • możliwość ustawienia dodatkowych zabezpieczeń osobno dla każdego folderu (instalacji WordPressa lub Magento)
  • możliwość ustawienia cache osobno dla każdego folderu (instalacji WordPressa)
  • możliwość tworzenia kont FTP do różnych folderów i łączenia się po SSH
  • łatwy dostęp do baz danych
  • manager plików i folderów
  • możliwość tworzenia kont pocztowych i decydowania o rozmiarach skrzynek
  • możliwość dodania zadań cron
  • możliwość dodawania własnych aplikacji
  • dostępność statystyk konta
  • oferty promocyjne partnerów: Google AdWords, Brand24 i Freshmail

I końcowo ważna jest wygoda

Umówmy się co do jednej rzeczy – jeśli cały czas obracasz się w WordPressie, z jednym wyjątkiem, kiedy nagle nie obracasz się w wordPressie, bo Klient chciał co innego, ale i tak przyrównujesz to na każdym kroku do WordPressa, więc się nie liczy i nagle spotykasz bliźniaczo podobny WordPressowi panel admina, to tak – będzie on dla ciebie przyjazny i przejrzysty. Zresztą, spójrz poniżej i oceń. I już!   Atthost - panel  

I jeszcze jedno…

To nie jest tak, że polecam coś, BO zarabiam na afiliacji. Większość polskich firm hostingowych ma program afiliacyjny. Niektórych ich właścicieli miałam okazję poznać osobiście. Niektórzy z nich proponowali mi swój program, w którym był nawet większy %. Tak, otrzymuję gratyfikację z linka partnerskiego (nawet na koniec każdego roku  robię oficjalne i jawne podsumowanie moich zarobków na blogu). Ale też tak, polecam na blogu tylko sprawdzone przeze mnie rozwiązania. Śmiem więc polecać Atthost. I robię to z czystym sumieniem!
Dołącz do WP MasterClass

O autorce...

Kasia Aleszczyk

Znana jestem z tego, że pomagam innym zaprzyjaźniać się z WordPressem. Na co dzień uczę również, jak żyć w necie, by przeżyć. Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej!

4 thoughts on “Hosting dla WordPressa – jak śmiem polecać konkretną firmę?

  1. We wrześniu przenosiłam na WP i zdecydowałam się na Atthost właśnie. Pomoc rzeczywiście otrzymałam w kilka chwil, co uważam za ogromny plus. Wcześniej miałam domenę na ovh (nadal zresztą tam mam) i czasem czekałam cały dzień na jakąkolwiek odpowiedź, niekoniecznie pomocną.

  2. Kasiu! Znalazłam Cię, ponieważ szukałam informacji o wtyczce LiteSpeed, a konkretniej o tym, czy na Atthoście ona dobrze działa. Masz i używasz?
    Pozdrawiam ciepło!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sięgnij po więcej!